Ah, sufăr!

După cum bine se știe, acum sînt posesoarea unei tablete. Ceea ce nu se știe e că sînt nu foarte fericita posesoare a unei tablete. Cînd am comandat-o nu mi-am pus problema s-o gugălesc să văd care-i faza cu ea. M-am gîndit „costă cîte puncte am, deci ă meci meid in hevăn”. Mi-am imaginat c-o să fie ca telefonul, dar cu cinci centimetri mai mare.

 

Ei bine, nu chiar. Nu-i așa rapidă ca telefonul și nici ecranul nu are așa rezoluție bună. Așa că am obs că tot nu pot citi pedefeurile. Am instalat cu moartea în suflet o aplicație pentru epub și – aia-i ochei. Pot citi epub.

 

Totuși, cu cinci minute în urmă am aflat că mai există o soluție pentru pedefe. Am văzut o poză cu o carte pe telefon și! – mirare – fata aia citea pe lat, nu pe lung, ceea ce făcea scrisul mai mare. Acuma, ori era fata aia un geniu ori sînt eu megadobitoacă. Probabil ambele. Ideea e că am încercat metoda pe tabletă și funcționează.

 

Dar totuși, totul nu e perfect. Observ că, pe lîngă pofta de a mînca de toate (și deja sînt megagrasă!), mă apucă și pofta de a descărca toate cărțile gratuite posibile. De asemenea, mi-e megaciudă că am unele cărți fizice care-s gratuite pe net, cărți pe care nu am apucat să le citesc înainte de-a-mi lua tableta (mă uit în special la tine, Ambasadorii lui Henry James – și o mai am și-n engleză, care numai după ce-am luat-o de pe bucdepozitori am obs că era și-n anticariatul din orașul meu seminatal). Vai, trebuia să-mi cumpăr tabletă doar după ce le citeam!

 

Și mai am o problemă. Observ cum îmi mor standardele sub presiunea zgîrceniei și a lăcomiei. Care pînă acuma mă gîndeam că trebuie să citesc cărțile ori în limba lor, ori într-a mea, acuma mă gîndesc că ce-are dacă citesc în engleză?! Că, de exemplu, Effie Briest nu-i ușor de găsit în română și e imposibil de citit în germană, dar dacă o găsesc pe gutănberg în engleză?!

 

Of, of. Maică-mea zice că mă plîng prea mult, dar eu cred că e boala generației. Deci nu-i vina mea.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Ah, sufăr!

  1. Monica zice:

    Da, întorsul tabletei e soluția.
    Dar plânge-te, cā așa vin nu doar consolarile ci și soluțiile, dacă există oameni săritori in jurul tău!
    Nu coborî standardele, citește orice carte în limba ei originală. Niște japonezi?😀
    Cănd pot, fac analize gen: cine ar traduce mai bine un scrittore rus/maghiar: românii sau englezii?

  2. miki zice:

    Legu, adica Aldiko free version nu ti-i bun pentru ochi? Io-s mega-chioara (-12 la ochelari) si n-am probleme cu cititul de pe o tableta de 7″
    Am plecat de la premisa ca tableta-i cu Android. Gresesc?
    Un link cu epuburi in romana. Dintre alea multe poate gasesti ceva interesant. Nu te da, nu te lasa!

  3. vio zice:

    aia cu ce megagrasă ești tu po să-i spui lu mutu. :P:P

Lasă un răspuns

