A nu se imagina

în mod eronat că, numai fiindcă n-am ibucridăr, n-am cărți electronice. Că am. Îmi descarc din cînd în cînd cu mult entuziasm varii cărți gratuite pe care le întîlnesc pe veveve în ideea că odată și odată voi avea pe ce le citi.

 

Încerc totuși să nu abuzez de gutănberk (și nici de virgule) căci acelea ar trebui să fie acolo olueiz și purtujur, nu? Ba chiar se mai și-nmulțesc an de an.

 

De Biblioteca Polirom, în schimb, abuzez în valuri, căci (gata faza cu virgulele), nu știu dac-ați obs, oferta se schimbă din cînd în cînd. N-au tot timpul aceleași cărți la liber. Și, cum computerele mele variază și memorie n-am deloc, cine știe cîte ori și-n cite locuri mi-am salvat aceleași cărți. Căci de salvat le pot salva, dar de citit n-am nervi pe monitorul calculatorului. Și nici nu le adaug pe gudridțs spre veșnică pomenire căci cine știe dacă voi avea vreodată ibucridăr să le citesc?! Hm, deși, acuma că mă gîndesc, ar trebui poate să fac un folder special pentru ele să nu le salvez chiar de 100 de ori.

 

Pînă acum cred c-am citit o singură carte cap-coadă pe ecran și anume „Despre lucrurile cu adevărat importante” a lui Alexandru Paleologu. Am iubit-o cu amor fierbinte și mi-am și cumpărat-o cînd a fost reeditată.

 

Ce-am vrut să spun cu postarea asta? Nimic. Dar bine c-am scris-o căci iată (nici o virgule) mi-a venit gîndul ăl’ bun cu folderol pentru ibux.

 

Iuhu!

 

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la A nu se imagina

  1. cora_ zice:

    Dar de ce ai nevoie neaparat de ibucu ridaru’ ala? Eu am si la ce-mi foloseste ca nu stiu sa pun in el cartile primite, ca am varii recomandate/dadute (sau poate e dadate) de la uameni de bine si cum nu stiu cum sa le bag in ibucar ride (ma rog, mai mult fug de el decat sa „read” 😀 ), le-am transformat in .pdf si ma gandesc sa le pun pe orice tableta si gata. Bine, eu am avantajul ca ma impiedic in casa de tablete ca noi le folosim la un produs pe care-l vindem si daca-mi cade una in mana o fur cum ar veni.

    Bine ca nu stiu de ce scriu atat de mult si inutil cand as fi putut sa-ti zic simplu ca daca ai vreo tableta oarecare poti sa pui pe ea cartile in .pdf, dupa ce le-ai convertit din ce ai tu (eu le-am primit in .mobi). P imi zicea sa le pun in telefon, dar nu cred ca e convenabil sa citesti pe un ecran asa mic.

    • doarleguma zice:

      Păi n-am nici tabletă, bineînțeles. Acuma am un telefon deștept și o să citesc cîte ceva pe el măcar cînd sînt în tranzit și nu car o carte după mine. Mie mi se pare ok să citesc de pe ecranul telefonului, dar e adevărat că are un ecran destul de mare.

      • miki zice:

        Io nu pot pe telefon. Imi fug ochii in toate partile, ca-i prea mic chiar si ecranul mare. Da’ ia-ti o tableta de 7 inci, ieftina, de cca. 60jde ioro,(ca de 10 inci e prea mare si n-o poti tine in mana ca pe o carte) iti pui un card microSD in ea ca sa aiba o memorie mare, si-ti descarci tot felul de carti gasite pe www. Iti descarci aplicatia Aldiko (e un ereader gratis grozav) si poti pune in ea (aplicatia :D) si .epub, si .pdf ca le vede pe toate, dragul de el.

        • doarleguma zice:

          Mersi, Miki, o să păstrez comentariul tău pentru viitor, dar deocamdată sînt copleșită de telefon, mi se pare prea mult să-mi iau și o tabletă. 😀 Poate peste cîteva luni mă mai obișnuiesc cu gîndul.

  2. Monica zice:

    As dori sa fiu fiinta cool care nu da sfaturi, pentru ca eu dau mai mereu sfaturi. Asa ca poate e ultimul meu sfat, profita de el! Nu citi pe telefon! Asa incep problemele de vedere! Dar, daca in timpul libescrii poezii pe boabe de orez, s-ar putea sa fie literele prea mari pentru tine. Asa ca nu citi de pe telefon!

    • doarleguma zice:

      Ioi, serios? Că și așa mă gîndesc că se apropie vremea cînd nu voi mai vedea bine de aproape (de departe nu mai văd bine – spre deloc – de vreo 15 ani). Mi-ai băgat spaima-n suflet, gata, nu mai citesc. Bietele cărți gratis de la Polirom vor trebui să aștepte tableta sugerată de Miki sau chiar un ereader, cine știe.

      • Monica zice:

        eu pe eReaderul meu maresc literele, da’ nu prea tare, pentru ca de la o dimensiune incolo, cand le vad asa mari, imi vine sa citesc rar si sa impart in silabe 🙂

        • doarleguma zice:

          Mai vedeam la colegi, pe vremea cînd ne lua o oră să ajungem la lucru, litere mărite de încăpeau vreo cinci cuvinte pe pagină și, invariabil, mă-ntrebam: oamenii ăștia n-ar trebui să poarte ochelari?! 🙂 Dar cred că tu nu le mărești chiar în halul ăla.

Lasă un răspuns

