Sînt o cinefilă

Așa că continuu (vai, vai, cacofonie) să mă uit la Craig Ferguson și, cum mă uitam eu la episod pe care, de fapt, l-am mai văzut, am ajuns aici și mi-am amintit cum am văzut (aici trebuia să scriu vizionat ca să nu mă repet în ultimul hal + să-mi fac norma de limbaj de lemn) eu mai demult un film (sau un fragment de film, poate nu l-am văzut pe tot că nu-mi amintesc nimic altceva) britanic cu niște tomi care erau ei prizonieri de război pe vremea lui musolini în Florența sau ceva de genul. Și cum se plîngea unul dintre ei (am impresia că m-am mai indignat pe chestia asta pe aici, dar nu mai știu sigur. Așa că mai zic o dată, n-o fi prima oară cînd mă repet) că, vai, ce-au făcut italienii cu latina, cum au putut s-o degradeze așa. După care a zis ceva în latină cu accentul lui bredpit în ingloriăs basterdț (hei, barserdț se poate citi cu accentul semiscoțian al lui Creg). Ce să zic, frățică, pe lîngă faptul că ai un accent de dă urechea-n icter, ai și căderea morală să comentezi cînd limba ta e un pidgin  de germanică cu franceză (care, se știe, e cea mai barbară limbă romanică. Dacă nu se știe, zic eu acuma. Aici iar am impresia că mă repet în mod repetat) cu-n pic de celtică pe unde nu te-aștepți. Acuma se poate spune că germanica n-a fost niciodată cine știe ce de capul ei (acuma simt c-am dat-o în argou), dar celtica? Poate celtica a fost, cine știe.

 

Și-n continuare mintea mi-a sărit la (fri ăsosieișăn ol dă uei – pfui, e greu să scrii așa. Dar să citești?) opinia rifftrax despre 300 (văzută tot pentru completarea culturii mele cinematografice, dar mi s-a părut c-aș fi exagerat dacă mă uitam pe bune la film) și mi-am amintit de miștocărelile legate de accentul scoțian al lui Leonidas. La vremea respectivă, m-am gîndit „ca ce chestie? fincă toți ceilalți spartani aveau un accent grecesc autentic?”, dar acum știu că și Leonidas ar fi trebuit să aibă un accent britanic bibisi ca să se încadreze (eu zic, totuși, că accentul bibisi li se potrivea mai bine atenienilor, iar spartanii puteau fi, la o adică, și scoțieni sau uelși sau chiar iorcșirieni).

 

Mă-ntreb dacă asta e postarea în care am depășit orice limită a logicii, rațiunii și parantezelor. Și-ncă n-am zis nimic de revenănt (că m-a stîrnit iar postarea lui lector) pe care l-am văzut la cinema! pentru că mă provocase soarta!!! prima oară am zis nu, nău uei, nu mă prinzi pe mine la filmul ăla cretinoid, dar a doua oară m-am gîndit că poate vrea universul neapărat să mă duc. Și m-am dus și dup-aia am sperat fierbinte că n-o să ia capra oscarul, că l-am văzut înainte de oscar, vă dați seama?! Hm, peste cîteva zile începea filmul cu zeii egiptului care, oricum o fi fost, precis era de cinșpe ori mai interesant decît zombiul ăla dobitoc, dar, ghinion, nu era o alternativă în ziua aia. Mi-era indiferentă capra, dar acuma o urăsc cu patimă pentru că nu pentru filmul ăla merita oscarul (care eu am vrut și să scriu înainte de oscar o postare despre cît de mult am urît fimlul, dar mi-a fost lene, și dup-aia a luat oscarul și m-a lovit lehamitea)! Și acum îl urăsc și pe tom hardi, de existența căruia nu eram conștientă înainte, fincă (fiindcă, pentru cine are dubii, deși încă nu se apropie bacul) a fost prea tîmpit să omoare capra la începutul filmului. Plus că mi-am pierdut tot respectul pentru urși, sigiai sau nu.

 

Na, iaca, am zis și de revenănt (cum se pronunță?). Sper ca rifftrax să-l comenteze și ca majoritatea comentariului să fie „mori! mori! mori!”. Care eu, pentru că l-am văzut înainte de a urî capra definitiv, mi-am permis să zic și „sper să nu iei oscarul pentru oscarpr0nul ăsta!” în alternanță cu „mori!”.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Sînt o cinefilă

  1. vio zice:

    deci mie postu ăsta mi-a plăcut cel mai mult din ultimele tale posturi sau postări, cum dezirezi. :)) adică ai vorbit într-un fel pe limba mea care sincer nu m-am recunoxcut cînd ai scris despre biuti, ce să fac, mno!
    deci m-am rîs fuarte tare cu accentu bibisi şi cu accentu pur grecesc etc. la 300. io nu am vizionat nici 300, nici revenanţ or alte cele, căci sînt mult prea bizi şi telectoală ca să-m bag capu cu acestea. dorex pe viitor să vizionez deci my big fat greek ceva partea a doa care este deja de ceva timp la cinemau da mă tem că pînă vine primăvara la noi espiră filmu.
    alfel precizez că irlandeză neaoşă este de-un parfum şi-o de-o freşcheţă de n-ai mai văzut. gen „tá cáca aici” înseamnă realmente „ea are o prăjtură”. vezi meil cu dovez. 😀

    • doarleguma zice:

      Hihi, tocmai mi-am dat seama acum vreo oră de ce mi-e foarte frig. Pentru că e iar iarnă și eu n-am dat drumul la căldură. Sper să vină și primăvara la un moment dat (la mine vine sigur sîmbătă cînd merg în Ro).

      • miki zice:

        Nici io m-am vazt revenantu’ si nici nu-mi doresc, da-mi doresc, ca si Vio, nunta greceasca 2, care nu poa decat sa ma inveseleasca.
        Si acu, sa-mi dau si io cu parerea cu accentele, ca as’ toamna vecinii de balcon din Corfu erau din Glasgow si el mai vorbea cumva de-l intelegeam, ca era sofer de taxi si s-a adaptat, dar pe ea n-am inteles-o mai niciodata (da’ nu se descuraja deloc!), de-mi traducea el ce zice :))

  2. roșu vertical zice:

    Haha, inainte sa vad ca a si comentat, ma gindeam: vai, asta ce-o sa-i mai placa lui vio. Deci da. (Vio sa stii ca-ti trimit cartea, n-am uitat maica, dar n-am avut timp).

    M-am uitat si eu la ecranizarea noua la Razboi si pace, 2016, BBC biensur, si comenta internetul in mare verva ca vai cum, rusi cu accent britanic, unde s-a mai pomenit (ca sa nu mai spunem ca personagiul cheie e un american care a interpretat in foarte frumoasa engleza britanica un rus pur). Probabil suna mai bine cu accent iliescian.

    Eu Revenant n-am putut din motiv de plictis la trailer.

    • doarleguma zice:

      Internetul e din ce în ce mai sensibil la prostioare. 🙂 Ce idee, ar fi trebuit bibisiul să facă serialul în rusă!

      Hm, prima invitație la revenănt am refuzat-o, dar la a doua m-am gîndit că-n ritmul ăsta nu mă mai socializez în veci. Așa că m-am dus. Eh, iaca, o experiență de viață.

      • roșu vertical zice:

        A, daca e pe baza de socializare, atunci e de mers. Daca e voie sa si comentezi in timpul filmului cu partenerii de socializare, si mai bine. Acum mi-am adus aminte, apropo de Di Caprio, cum la Inception imi tot inghionteam barbatul si il intrebam: acuma ce se intimpla?!

Lasă un răspuns

