Conexiuni cărtistice

În capul meu, nu neapărat în realitate.

 

În A scanner Darkly se plînge Dick (nume predestinat) că ce nașpa-i că stau trei bărbați într-o casă și se simte că nu este o mînă de femeie, să le facă mîncare și curățenie – asta că tot era îndrăgostit de-o respectivă, ăsta era visul lui erodic cu ea. Că bărbații nu pot face mîncare și nici curățenie. Femeile pur și simplu o simptțesc genetic, nu ca bărbații. La sfîrșitul cărții Dick a scris o postfață sau ceva (în orice caz, era în ediția pe care-am citit-o eu) în care zicea că săracii dependenți de droguri, ei voiau doar să mai copilărească un pic și pedeapsa a fost prea mare în comparație cu dorința lor. Băi Dick, deci se poate copilări și fără să te droghezi, da? Și carma iz ă bici, poate personajul tău a dus-o așa de rău pentru că SPOILER! și-a abandonat copiii ca să copilărească el (indferent dacă erau imaginari sau nu copiii cu pricina) și și-a mai și dorit iubită-slujnică. Bine, nu de aia, dar putem să ne imaginăm ce vrem despre carmă, nu?

 

Iar în anii capucinici ai lui Adrian Mole, tocmaimenționatul suspina gîndindu-se ce bine era în tinerețea lui taică-său cînd femeile erau slujitoare. Atunci poate Pandora s-ar fi căsătorit cu el și ar fi făcut curățenie și mîncare și i-ar fi adus berea la televizor (și eventual ar fi găsit și un loc de muncă, avînd în vedere faptul că el era cam imbecil și deci mai greu angajabil). Bine, aici bănuiesc că autoarea nu are același punct de vedere ca dickul de mai sus.

 

Și, fiindcă pot, am să mai zic și de mama Perlei S. Buck (de carte, adică, n-o s-o-njur) pentru am blablauit cam mult la Dick și a ajuns să se lege. Deci, iar SPOILER!, eu nu știu cum e să fii țărancă chineză, dar mi-e greu să cred că se poate să-și mai iubească bărbatul după ce el ia, în mod repetat, bani de la gura copiiilor ca să-și facă fițele. Cum să n-ajungă să-l disprețuiască?! Îl înțeleg și pe el că era tînăr cînd s-a-nsurat și voia doar hîța hîța, nu copii, dar, ȘI MAI SPOILER!, cum să ia chiar toți banii din casă cînd a hotărît s-o părăsească pe nevastă-sa și, oricît era de nedoritor de copii, cum s-o lase pe maică-sa pe capul nevestei?! Bun copiii nu i-a vrut, dar să fie așa zoi (ăsta e singularul de la zoiae? Zoaiele pot avea singular?) uman încît să-și lase de izbeliște și mama bătrînă?

 

 

În alte știri, azi am intrat într-o doară la Debănhems și am văzut I love… (căci tot mă deprimasem eu luna trecută cînd am căutat Jaia la DM și n-am găsit nici măcar ai lăv puncte puncte). M-am gîndit foarte intens să-mi iau niște geluri de duș căci de la Jaia (am dibuit singurul magazin de aici din sat) nu mi-am luat decît un litru juma (deci trei sortimente) și poate mi se termină într-un an și atunci eu cu ce mă spăl?! Am rezistat eroic, dar mă pot întoarce, că acuma știu unde-s. Dacă nu uit.

 

A-nțeles cineva ceva?

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Conexiuni cărtistice

  1. cora fara underscore zice:

    Ce am inteles noi din propozitie e ca tu te speli doar cu gel. Dar daca ai apometre poate deveni chiar rentabil acum, ca le-ai cumparat. Sau gelurile nu expira?
    Cat despre Dick, karma aia „bici” putea sa-i dea si lui macar un nume mai bun la nastere, daca toate celelalte nu mai erau disponibile…

    Am incercat sa comentez si la ultimele doua posturi, dar mi-am uitat parola de la wordpress care oricum nu-mi trebuia, ca n-am blog wordpress, dar am zis sa-mi fac cont asa aiurea la un moment dat, ca mai stii cand iti trebuie si e nashpa sa n-ai… 🙂

    • doarleguma zice:

      Dada, Cora, bună idee, să mai fac economie la apă (deși n-am apometre). 🙂

      E bine că ți-ai făcut cont. Dacă-ți trebuie mai tîrziu și tocmai atunci se termină. Mai bine să prisosească decît să lipsească. Nu-ți poți recupera parola?

  2. cora fara underscore zice:

    Draga Legu, e cel putin a treia oara cand incerc sa scriu un ceva in ultima saptamana. Mi-am uitat parola de wordpress care oricum nu-mi folosea la nimic altceva decat la doua bloguri, dar platforma ta ma recunostea si-a naibii daca ma lasa sa bag vreun alt email. Ma intreba intr-una : nu cumva tu esti cora_ ? Daca da, te rog sa bagi parola.

    Spusesem numai lucruri inteligente in celelalte comentarii, pe care le-am uitat. Te intrebam printre altele (cred) daca te imbaiezi doar cu gel, creca poti sa faci nitica economie la apa, daca tot ai geluri multe.
    Ti pup, daca nici acum nu publica, imi pare tare rau, dar voi face o criza de nervi. 🙂

    • doarleguma zice:

      Hihi, internetul ne spionează și nu ne lasă să ne dăm anonime. 🙂 Scuze că am aprobat comentariile așa tîrziu (ăsta e al doilea, nu al treilea. Și m-am uitat și-n spam și nu-i nimic de la tine), dar am avut un uichend megaleneș și n-am avut timp de uoărdpres. 😀

      • cora fara underscore zice:

        Bine totusi c-am scris doar doua comentarii. M-am prins ca ai moderare dupa ce-am dat click. Google iti spune ca e moderare, asta n-a zis nimic, fir-ar! 🙂

        Adevarul e ca voiam sa scriu de vreo luna, dar am zis sa nu mint ca nu sunt eu. Parola e pe vreun calc la Montréal (lucrez pe vreo 3 in afara de asta de-l am cu mine), dar nu mai vreau s-o recuperez, ca nu-mi fac alt blog wpress. Mai am unul cu numele galeriei, unde scriu in franceza, rar, chestii plictisitoare. Bah, poate ar fi bine sa fac si lucruri utile. :)))))

        • doarleguma zice:

          Moderează uoărdpresul automat primul comentariu. De acum n-ar trebui să mai ai probleme. 😀

          De ce să faci și lucruri utile? Ce idee! 😛 Eu încerc întotdeauna să mă abțin.

  3. miki zice:

    Io nu meam uitat parola de la uordpres ca o tine minte deșteptu de chrom, asa ca ma identific regulamentar. Asa. Acuma sa zic si io ca Dic e un dic, „tata” lu’ Pearl S.Buck era si el, deasemeni, tot un dic, iar Jaia aia e Ziaja cumva? (ca tu parca asa ziceai ca se pronunta in mazărtongu’ brendului) Că daca râvnești și nu găsești, ia-ți de la aoro-ul cehesc
    Și cu asta ovăr end aut, că mai am 3 ore de muncă 😦

    • doarleguma zice:

      Da, e Ziaja. Nu eu ziceam, am citit de undeva din blogroll-ul tău chestia asta. 🙂

      Nu vreau de pe interneți, vreau în realitate. Dar am găsit magazin, norocul meu. 😀

Lasă un răspuns

