Din nou despre inovația lingvistică

Căci am fost acum niște vreme-n Ro și anume într-un supermarket (deși, Lidăl e supermarket? Că nu-i chiar așa de mare) și, în mai puțin de cinci minute, am auzit „plăși” și „înghețăți”. Nu știu dacă e un fenomen specific ardelenesco-bănățean sau dacă e o tendință națională, dar mi se pare megarezonabil. Și, după cum profețeam într-o postare anterioară (de data trecută cînd am fost în Ro, bănuiesc), va urma al patrulea gen grammatical. Căci, logic, limba cere „o plasă – doi plăși”. Căci dacă cerea două rămîneam la plase. Părerea mea.

De să să aibă numai poeții dreptul la licențe? Poporul să nu poată fi creativ?!

Iar îs deprimantă.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Din nou despre inovația lingvistică

  1. vio zice:

    al 4lea gen grammatical propun să fie scris cu 4m. 😀

  2. miki zice:

    ce ti-ai luat, ciocolăți? :)))))))

  3. Toată copilăra mea am auzit doar ciocolăți, înghețăți și plăși, ba unii mai hardcore băgau și căși, pe modelul plăși. Și cu ocazia asta mi-am amintit că avea mama o colegă care spunea ciocoladă.

    • doarleguma zice:

      Unde ai copilărit? Tot la mine-n sat? Că eu nu-mi amintesc de din astea din copilărie, dar se poate să fi fost ocupată cu alte cele. 🙂

      Ciocoladă și ciocolădți? 😀

      • roșu vertical zice:

        Nu cred că la tine-n sat, dar dacă zici de zona ardelenesco-bănățeană mă simt (Deva). Cred că ciocoladă e defectiv de plural. 🙂

        • cora_ zice:

          la plural e sigur ciocolăzi.
          si la mine la tara in oltenia se zicea căși. chiar foarte des. plași nu. dar mai e vreme.

          vai, observesc ca sunt singura care nu are diacritice pe acest blog si ma simtesc rau, dar nu suficient de tare incat sa pun. 🙂

Lasă un răspuns

