I tried keeping an open mind but my brains kept falling out

Zic eu despre cartea cu How Language Works. Da, bine, limba nu degenearează, ci se transformă, iar ceea ce contează e să te faci înţeles. Totuşi, cînd transformările duc la tot mai multe excepţii de la reguli şi ajung să ignore logica, chiar nu degenerează limba?! Uatevă.

 

Am cumpărat cartea asta în ideea că o să fie interesantă şi amuzantă şi o să aibă o grămadă de anecdote şi exemple. Ei, bine, nu! E superdidactică şi încearcă să acopere toate subiectele posibile într-un mod echidistant (ăupăn maind sau ce?!) şi exhaustiv, ceea ce uneori îmi suna de-a dreptul a limbă de lemn, deşi nu era. Dar manualele au talentul de a părea lemnoase şi la vîrsta mea, maică, nu-s tînără engleză să am nevoie să-mi spună şi cele mai evidente lucruri. 

 

Dar! vestea bună e c-am terminat cu ea şi, deci, am început a treia Brigit Giăuns.

 

Şi răceala pare să se mai fi înmuiat.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la I tried keeping an open mind but my brains kept falling out

  1. vera zice:

    Legu – nu am citit cartea ta, asa ca nu poci pt. ca sa ma pronuntz.
    Din cele pe care le-am citit, de departe cea mai amuzanta mi s-a parut The Joy of Lex (http://www.amazon.com/Joy-Lex-Gyles-Brandreth/dp/1861053991), care a aparut la inceputul anilor ’80 in SUA. Chiar si titlul este nostim, caci a aparut dupa ce o alta carte a facut un MARE splash in America: The Joy of Sex, of course.
    De acolo tzin minte bancul „Immanuel Kant, but Aga Khan”, care e genial.

    Oricum, in chestiunile de progresul limbii in general si cel al limbii romane, in particular, nu ma mai bag. Atitudinea mea este rigida si nenegociabila: urasc 99% din schimbarile care s-au facut si se fac de peste 20 de ani incoace, caci, din punctul meu de vedere, ele incurajeaza lenea intelectuala, promoveaza mitocania mentala si atitudinala si saracesc o limba frumoasa si bogata.

    • Monica zice:

      Așa spun și eu: toate schimbările sunt din ciclul „uzul face regula” și dacă cei mulți sunt proști nu trebuie să ne coborâm noi la nivelul lor, că de aia avem instituții de educare în masă!
      Un singur dubiu am: limba pe care o considerăm noi corectă nu cumva e rezultatul aceluiași proces?
      Cât despre răceala: gata, nu se face, e luna mai! Sănătate multă!

      • cel putin pluralul strazi sigur e rezultatul procesului de tampire! monede inca supravietuieste in dictionar, dar nu stiu pentru cata vreme inca. mai aveam o gramada de exemple de verbe pocite, da’ acu’ nu-mi vin in minte. ce mi se pare fenomenal de interesant e ca studentii mei straini pe care ii invat romaneste identifica formele arhaice ale unor cuvinte si asta imi demonstreaza mie, daca mai aveam nevoie, ca limba avea o schema bine definita (si foarte logica, matematica as indrazni sa spun chiar) la inceput, utilizatorii fiind cei care au stricat toata trebsoara. e de groaza sa incerci sa le explici ca ce au zis ei era bine acu o suta de ani, dar intre timp nu mai e. acestui de ce spus cu ochi mari, inocenti si disperati de student nu ii pot face fata 😀

      • doarleguma zice:

        Cu siguranță și limba pe care o vorbim a fost deja viciată de prostia trecutului. Uite cum se tot plîng studenții Zazei. 😀

        Soluția ar fi poate să dea academia reguli în sens invers, să se-ntoarcă la regulile generale și să anuleze excepțiile. Dar probabil nu se va-ntîmpla.

        De asta mă enervează omul care a scris cartea cu pricina – majoritatea schimbărilor în limbă n-au nici un sens, deci cum nu duc la involuție dacă ajungi să nu mai ai nici o logică?!

  2. vio zice:

    deci hai scrie despre Brigit!!!!!!!!!!!!

Lasă un răspuns

