Să mai rezolv problemele unor personaje, căci de ce nu

Dacă tot mi-am luat vreo opt cărți săptămîna asta (a fost săptămîna cărții sau ceva, nu? Am sărbătorit, nu se pune), mi-am amintit că-n postarea trecută am amintit de Ion și mi-am zis să rezolv și problema cărții ăleia.

 

Așa că, Ana (că tu ești cheia cărții, nu luzărul ăla de Ion), nu mai bine așteptai tu să-ți treacă hormonii (că să fim serioși, și urîtă și plictisitoare – ce crezi că putea vedea pițiponcul ăla de Ion la tine?! Bunătatea sufletească e din basme, nu din romane) și te măritai dup-aia cu acela care te plăcea (nu mai știu cum îl chema)? Pun pariu că nu te bătea așa mult ca Ion, plus că vă mutați la casa lui și nu te mai bătea și taică-tău. Așa se putea însura și Ion cu Maria lui (pe care gugăl zice c-o chema Florica. Așa o fi, cine-și mai amintește din generală?!) și putea munci ca prostul, poate reușea să-și cumpere ceva pămînt. Și dacă nu, o bătea pe ea, nu pe tine. Ceea ce oricum n-ar fi fost drăguț, dar cămașa e mai aproape ca haina, nu?

 

Mi-am luat două cărți de Muriel Spark. Și a treia carte cu Brigit Giăuns, că a am remarcat c-a apărut în format normal.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

43 de răspunsuri la Să mai rezolv problemele unor personaje, căci de ce nu

  1. vio zice:

    parcă am citit cărticica cu Ion, da’ Răscuala sigur n-am citit-o, acolo la-nceput şcenele fierbinţi şi cu asta basta! (în clasele primare încă!!!)
    şi s-a întîmplat o tragedie cu cartea, că am dus-o la şcoală şi au tras băieţii de ea şi s-au stricat paginile aleaaaa, noroc că nu s-a apucat mama să frunzărească respectivul volum, căci o îmbulinam!!!

  2. miki zice:

    Generatia mea nu s-a emotionat decat la Biologia de-a 8-a ca era cu anatomia lor si-a noastra. In rest, am citit si Ion si Rascoala, nu mi-a starnit nici un gand perfers niciuna deoarece eram cam toanta la varsta la care le-am citit. Adica, doar pe la vreo 18-19 ani am inteles exact cum se fac copiii :p
    Deci, uau, ti-ai luat Bridget no.3! Sa-i faci review ca sa stiu daca merita cand or s-o traduca careva in ro.

    • doarleguma zice:

      Poate pîn-o citesc va fi publicată deja în română. 😀

      Oricum, nu știu dacă mi se va părea la fel de faină ca primele două. Am citit pe undeva că aici Brigit are vreo 50 de ani și copii, deci s-ar putea să fie prea diferită de mine ca să rezonez cu problemele ei. 😛

  3. ce bine ca m-a ferit Dumnezo sa ajung profa de romana, ca le faceam un comentariu la Ion de ma dadeau afara din scoala, din invatamant si din tara, parol! credca m-am mai esprimat cu parere la acest personagiu, asa ca nu ma mai repet. zic doar atata: aia doi masculi feroci, Ion si tacsu lu Ana, mai bine se bateau ca chiorii in parte, decat sa o bata pe biata femeie. adica daca tot ai chef sa dai, da si tu in cineva care poate sa te bata inapoi, atunci sa vedem ce zmeu esti. hai ca am iesit, ca deja m-am enervat 😀

  4. vio zice:

    a deci am vazut pe arte sîmbata seara un documentar despre Tina Turner în care îsi da si ea cu parerea din cînd în cînd despre lume si viata si ma rog deci daca mai este cineva care nu stie, ea a loat-o peste oqi bine de tot de la nenea Ike Turner. bon si deci si-o publicat ea la un momen dat prin anii 80 creca autobiografia si o vint un nene la dînsa si i-a zs duamna asa de tare m-onpreseona cartea Dvs., ca m-an hotarî sa nu mai îm bat femeea!!! niceodata!!!!!!!!!!

    • doarleguma zice:

      Uau! Vezi, cîți autori pot spune c-au influențat în așa hal o viață (sau chiar două).   Dar eu nu cred că n-a mai bătut-o odată ce s-a mai estompat impresia.

      • cora zice:

        „Dar eu nu cred că n-a mai bătut-o odată ce s-a mai estompat impresia.” hahahahaha
        Asta zic si eu, macar din cand in cand, de dragul vremurilor de altadata.

        Da’ nu Florica o chema pe tanti aia din Ion? Io ashea credeam, da’ nu mai sunt sigura… Baiii, mie mi-a picat caracterizarea personajului Ion la treapta I, l-am caracterizat pe-ala de nu s-a vazut, pe loc, ca nu stiam comentarii pe dinafara. Da’ nu-mi amintesc sa fi fost cineva indignat maxim de bataia femeii sau sa fi zis cineva ca nenea ala avea o problema psihologica grava, adica ar fi trebuit sa scriu acolo in lucrare ca nenea tre’ sa duca dracului la doctor. 🙂

        • cora zice:

          … ar fi trebuit sa se duca la doctor, zic, ca cand dadeam eu examen era cam tarziu pentru asta. 🙂

          • doarleguma zice:

            Personajele literare nu moare, ca să zic așa (ce fain e să faci dezacorduri în comentarii la lb rom! Trebuia să-ncerc asta la școală). Putem să le psihanalizăm oricînd.

        • doarleguma zice:

          Da, gugăl zice c-o chema Florica. Eh, mai contează?! Maria e un nume mai cu prestanță. 😀

          Mulți au probleme psihologice grave, doar n-or să se-mpiedice cometariile la lb rom într-atîta. Plus că dacă-l condamnau pe Ion pentru asta, ce ziceau bieții elevi care vedeau violență domestică în familie? Ar fi ajuns să creadă că nu-i ochei ca bărbatul să-și bată fomeia.

          • cora zice:

            pai da, sa nu destabilizam copii.
            la bunica la tara umbla o vorba ca barbatu’ care nu-si bate fomeia, n-o iubeste. si plutea dragostea-n aer la zi de chenzina, nu alta… 🙂

            • doarleguma zice:

              Hm, acuma mă-ntreb dacă-n satele bunicilor mei nu se iubea lumea sau dacă au reușit ai mei să ascundă aspectul ăsta de mine. Hm.

              • ma fac vinovata de instigarea polpulatiunii la ura lu Ion, din cauza ca batea fomeea. domle, zau, ar trebui regandit tot! ce mi-ar placea sa mai fiu acu la liceu si sa trag un comentariu feminist la roman, cu riscu de a ma repeta, creca chiar si azi m-ar da afara 😀

      • miki zice:

        Fata, esti de coma! =))

      • io sper ca intr-un moment de iluminare, fomeea repsectiva a inceput sa il bata pe iel cu biografia lu Tina peste gura. si oqi si pe unde s-a mai nimerit – si sper ca biografia respectiva e groasa si tare (!)

        • cora zice:

          hhahha, zazu, conform zicalei „sa ne batem ca chorii” si pe principiul ca un nebun in familie nu e de-ajuns. 🙂

          • chiori, chiori, da’ telectuali originali! de bataie cu flori am mai auzit, da’ de bataie cu carti mai rar! :p

            • cora zice:

              🙂
              Fetele, m-am trezitara az noapte din somn speriata: vai, am mintit, nu pe Ion l-am caracterizat io la exam, ci pe Tudor Soimaru. Apoi mi-am amintit un citat: „si-n pamantul acesta dorm stramosii mei cu totii. Iar eu de ei sunt legat in veci, cu sange si…”.
              Bai, stiam ca mai e un cuvant dar habar nu aveam care. M-am chinuit la o juma’ de ora asea, sa fi fost 3,4 dimineata sa-mi amintesc cu ce mai era legat Tudor de stramosi si nimic…
              M-am trezit azi dimineata cu mintea creata: durere, durere. Cu durere! Oricum, mare durere memoria asta care te lasa.

              Bine, in afara de asta nu-mi mai amintesc altceva din carte, da’ aceasta fraza nu poci sa stiu cum de s-a ratacit printre putinii neuroni si cum de-a iesit asa la iveala… M-a cam batut ieri soarele-n cap. 🙂

              • vezi, ashatz tre daca minti poporul cu comentatorul 😀 😀 😀 . pe de alta parte, io nici nu mai stiu ce mi-a picat la bac 😮

                • cora zice:

                  nici io, stai linistita, da’ am auzit ca la „alzaimar” ashea merge, se accentueaza amintiile din copilarie, da’ uiti si cum te chiama. 🙂

  5. vio zice:

    Băi (la noi la Iaşi merge cu băi, deşi mama zce că nu e fremos să zci băi!), da’ voi fantezii cu Agripina aveţi??? 😀 Acu’ m-a străfulgerat, dacă-m viniţ cu din ăstea Tudor Şoimaru şi alţi Fraţi Jderi! (măcar îs din aceeaş carte? Tudor cu Fraţii ai min. Nu? Naşpa. Io Sadoveanu nu nu. Baltagul şi adios şi-o frunză tristă, în caz căci există această espresie, dacă nu, consideraţi căci am inventat-o eo şi mă duc s-o şi imortalizez pe loc într-o baladă populară. Am zis!)

    • fantezii?! poate cosmaruri! 😮

    • Monica zice:

      Fantezii nu chiar dar ma intrebam de ce in momentele alea ingrozitoare in care vulturii ii mancau famelia ea a hotarat sa-i dea pruncutului lapte si de nu-i era teama de pliscul ce putea cobori uite acus din ceriu sa o sfasie.
      Cu Ion am avut un mare noroc si am citit doar in graba, accentul pe pamantul in cele doua sensuri neinteresandu-ma prea mult: la noi la teatrul national din Tg Mures se montase piesa cand aveam eu vreo 8 ani. De Florica imi placea mie. La Rascoala, iarasi, nu mai mai soca nimic: in vara de dinainte sa o citesc venise veterinarul de le juganise porcul bunicilor mei. Au facut omleta, am mancat, am suferit doar moderat apoi pentru fiul boierului(era fiul boierului, nu?)

  6. cora zice:

    Bai copii(mi-aduc aminte de Ion Ratiu care mi-a placut mie mult ca om politic, loool), eu am inceput sa folosesc „bai” si mi se pare super familiar si dragastos. Poate prea??? Loool
    Creca fratii jderi nu e in aceeasi carte cu tudor soimaru, da’ ce mai conteaza, oricum am facut varza literatura romana. Voi ce mai cititi bun si neromaneste? (vroiu sa-l gasesc si eu pe amazoane, nu alta).

    • si acum vine momentul in care, daca voi recomanda iar ceva canadieni, sigur mi-o iau peste ceafa 😦

      • Monica zice:

        dar ce, si canadienii au ceafa lata ca bulgarii? 😛 Io am de recuperat numerele din The New Yorker venite in ultimele saptamani si apoi am de terminat niste o mie de eBook-uri cumparate si depozitate in aparat (caci da, daca le iei din hartie te sufoca in casa si te mobilizezi mai usor sa le citesti. Asa nici nu stii ce ai mai luat. Tare mi-e ca am cumparat anumite lucruri chiar de doua ori. Sau eBook pentru un volum luat pe hartie data trecuta cand am fost in Ro. Am terminat Sot si sotie al Zeruyei Shalev. Faina.)

        • cora zice:

          Titluri si autori, va rugam! Multamesc!
          Eu am terminat The Clown a lui Boll si sunt inca empresionata maxim, ma tratez cu cure de aer liber si curcubee. Monica, cand am luat prima carte adevarata in mana dupa un Kindle mi s-a imtamplat sa apas pe cuvant(pe pagina de carte), in cautare de dictionar. 🙂

    • doarleguma zice:

      Margaret Atwood. 😀 Zazu n-o să fie de acord că cică-i deprimantă, dar nu-i chiar aşa de rău. 😛

      • cora zice:

        sarumana, am citit nuvele de Atwood si n-a fost asa deprimacioasa, insa n-am citit nimic de Muriel. parca ziceati voi ca e deprimacioasa Muriel, dar vorba unei prietene scriitoare, care scriitor e cu psihicul 100% ok?
        si oricum fictiunea nu e realitate, realitatea e de obicei mai rea. 🙂
        zi/seara minunata va doresc, la mine e una din acelea(zile) in care nu vrei sa te misti. ne-am ridicat de 3 ori de pe canapea de azi dimineata: de doua ori sa mancam si o data sa plimbam cainele. daca reusesc sa ma ridic inca o data, imi mai fac o cafea. ce bine ca e vacanta. 🙂

  7. vera zice:

    Deci, m-am pricopsit acu cu o obsesie, de la voi, cu Tudor Soimaru si Fratzii Jderi. Da nu ma uit pe Google, deocamdata. Sa vedem daca ma straluminez cu fortze proprii.

    Legu – zi-ne, domne, cum e cu Brijita, vezi ca te roaga poporul. Venim toate la tine in curticica, te citim, ne spunem pareri despre situatziuni, ce mai, esh’ lidera de opinie, tre sa faci si tu ceva pentru masse.

    Monica – poate nu vei crede, dar am revenit de la Parizer cu 4-5 kg cartzi. E drept, erau de pomana, de la prietena mea care citeste in nestire, dar s-a mutat intr-o casa mica, if you see what I mean. Asa ca, la masa de Pasti, in final, ne-a dat caserole cu resturi (sa ne ingrasham NOI, in continuare – ceea ce am si facut, 3 kg in 12 zile, ptiu, sa nu-mi fie de deochi!) si un teanc de cartzi. De gagice, a zis ea. Mda. Totusi, nu pot inca sa renuntz si sa citesc pe Kindle sau alte dracii. Mi trebe cartea in mina, s-o pipai, s-o vaz, s-o simtzesc. Si sa ii intorc paginile. Si sa o inchid, cind am termenat. Sa o deschid cind vreau sa mai trag o portzie. Etc.

    • doarleguma zice:

      Vera, mai ştii cînd mă plîngeam c-am început trei cărţi mari? Eh, două din ele sînt tot neterminate. Am ambiţul să termin măcar una pînă să m-apuc de Bridgit. 😀

    • Monica zice:

      eu am citit cu brijita foarte pe repede inainte si fie fildinga trebuia sa se opreasca, fie a continuat naturel de tot, (caci ce, si moartea face parte din viata) care mie inca nu imi place.
      Vera, toate astea(inchisul, intorsul) le poti face si pe un device electronic. dar nu zic asta ca sa te indemn ci pentru ca si minunile astea electronice au avantajele lor pentru oameni ca mine care s-au saturat sa le rezulte zeci de cutii de carti la mutari.

  8. vera zice:

    P.S. Legu – mi-a placut mult opinia ta despre personajul Ana, si chiar si ailaltzi – esti o fata dupa sufletul meu.
    Zazu – si pozitzia ta mi se pare mai mult decit corecta, I know for a fact ca, daca faceam scoala acu, era crima si pedeapsa, din toate punctele de vedere. Io m-as fi dus la scoala cu micutza broshurica cu Drepturile Copiilor (cine n-a vazut-o, merita sa aruncatzi o privire) si, la cea mai mica contrarietate, mi-as fi spus parerea, indiferent cit de zaltata sau nepopular/a ar fi fost ea/subiectul. Iar daca as fi fost insultata/certata/pedepsita, as fi citit articolul din Drepturile Copiilor, care explica clar de ce am eu dreptul sa fac ce am facut, iar ei -nu. Zazu, vezi sa nu gaseasca plozii DC, ca ai imbulinat-o!

Lasă un răspuns

