Și să urlu: Nu!

Pentru că recitesc „Nu” a lui Eugen Ionescu și „Nu” începe cu Arghezi din care nu-mi amintesc mare lucru în afară de versul parafrazat mai sus + „Se făcu a dracului” care m-a uluit la grădiniță – Ioa!, a zis „dracu`”. Am fost toți șocați.

 

Vai, deci ce-mi place „Nu” (a se observa abundența de ghilimele, azi nu-s leneșă)! M-am gîndit că poate n-o să-mi mai placă atîta recitită la vîrsta senectuții (căci mi-a spus o prietenă acum vreo zece ani, cînd am citit-o prima oară și am cam obligat-o și pe ea s-o citească, că e o carte de revoltă adolescentină. Și eu am zis „No și? E faină”. Că amîndouă sîntem ardelence, deci ne permitem să vorbim ardelenește).

 

E prima (și pînă acum cred că singura) carte la care m-am gîndit „ioi, acesta scrie cum vorbesc eu (bine, nu ardelenește, nu asta vreau să zic)”, lucru care m-a izbit cînd a început jurnalul din mijlocul studiului poeziei lui Barbu, nu în timp ce critica poezia, bineînțeles, că eu nu-nțeleg chestiile care rimează, deci nu mă bag. Acum, după aprox zece ani, îmi place la fel de mult, deși nu mai am chiar în așa măsură impresia că mă citează.

 

Oare e un semn de imaturitate cronică faptul că-mi place chiar și la vîrsta a doua (a zis asta tipa aia cu Adrian Mole, m-a băgat în depresii – cum adică middle age doar fiindcă ai 35 de ani? Poate Adrian Mole, nu eu! Eu continuu să fiu imatură și revoltată adolescentin!) o carte de revoltă adolescentină? Ah, ce-mi place să mă repet la nesfîrșit!

 

Nu mai știu ce voiam să zic, am impresia că nu voiam nimic – decît să-mi declar dragostea nemuritoare pentru „Nu”.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Și să urlu: Nu!

  1. vera zice:

    Nu stiu cine e tipa, cu atit mai putzin Adrian Mole, dar asta cu virstele s-a cam bulversat. In sistemul american, middle age e 40-50, virsta a treia 60-70 si virsta a patra 70-90. Nu m-as consuma prea tare, daca as fi in locul tau.
    Off topic: vaz ca, in ciuda rugamintzilor lui vio si ale mele, nu voiesti sa ne aratzi rochitzele si balerinii, ceea ce e urit din partea ta, dupa ce asa de frumos ne-ai aratat roqtzika de vara anul trecut – ne-ai fi facut o placere.
    Aici s-a facut gris si frig, iar floricelele albe din pomul din fatza ferestrei, au fost cam spulberate de vinturi, sint nemingiiata. Iar in weekend, normal, va fi cam la fel, desi liliacul sta sa pocneasca. La Praga?

    • doarleguma zice:

      Eh, m-alintam și eu cu midăleigismul. Că nu mă simt. 🙂

      N-am găsit rochița pe internet, cred că e dintr-o colecție mai veche. 😦 Iar balerinii nu-s megaspectaculari și probabil nici ei nu mai sînt pe net. Ce să facem, așa e cînd cumpărăm din autleturi. 😀

  2. ageism, urla ea din toti rarunchii! middle age la 35??? 😮 desigur, si pe fondul unui articol din dimineata asta unde jeni a lu aniston vorbeste despre aging gracefully la numai patrujcinci de ani. la 60 ce o sa mai pove? despre cum juca ea bambilici in adolescenta cu Matusalem??? wtf.

    • doarleguma zice:

      Dar totuși, Zazu, un pic de grație e necesară. La 45 nu mai ai 25 și e cazul să-ți ajustezi un pic mintea să cuprindă ridurile. 🙂 E mai bine să fie grațioasă decît să se botoxeze, zic eu.

      • pai gratia ar fi sa nu mai umble cu cioara photoshopata oricum si sa nu mai dea din gura aiurea, ca (si) din cauza unora ca ea femeile sunt deja considerate ofilite la 45 de ani, ce sa mai indraznesc sa zic de 50 😦 . adica barbatii de la holiud sunt prezentati gen so sexy with grey hair (ieri vazui articolu respectiv), iar femeile zbang cu mucii in crema antirid, ce sa-ti pove, aging gracefully la 45. sa ma lese! grrrrrrrrr.

  3. (ce-au facut astia cu emoticoanele?? le-au distrusara! 😦 )

  4. vera zice:

    Io sint de acord cu ideea aging gracefully. Cu mottoul Know your place in the world. If you know it – si nu il ignori – o sa te ajute sa imbatrinesti cit de cit frumos. Si asta nu se refera decit foarte putzin la cum aratzi. Dupa cum vad eu chestia.

    Fruktelle – aj vrea si io sa cumpar in outlet-uri, dar daca nu conduc… cam greu. Tu ai outlet in orash?
    A inceput debandada de weekend, ma gindesc cu oror cum o sa fie cind plecam la film. Ma duc sa vad Grand Budapest Hotel.

    • doarleguma zice:

      Și eu sper să-mbătrînesc frumos cînd va fi cazul (și acuși trebuie să-mi accept primele riduri :D).

      Vera, am outlet la marginea orașului. Merg cu metroul pînă la capăt, apoi cu shuttle-ul outlet-ului pentru vreo 10 minute. Ce fain că mergi la film! 🙂

  5. vio zice:

    acu nu vreau sa sar cu peptu desgolit in bataia pustii, da io asa am auzit, ca barbatii cind imbatrinesc, arata (mai) misto! si iote la Gioni Dip (:P) si Bred Pit si Giorgi Cluni, ca or sari de 50 si lumea e in continuare in limba dupa ei.

    cer pardon, din motive tehnice necunoscute, mie postu asta abia azi mi-a aparut in vizor, nu acu o sapt, cind era actual. 😦

    • pai fuarte bine, brava lor. eu una n-am broblem ca ar arata ei bine sau ca ii apreciaza bublicu, am broblem ca o femeie la aceeasi varsta nu e prezentata in aceiasi termeni, ba, mai rau, daca una arata grozav se minuneaza juma de planeta „uau, la varsta ei, asa bine arata, uau, sigur s-a operat”. aratatul bine la barbati dupe o anumita varsta e o chestie asa zis normala (whatever normal means) si general acceptata si incurajata, pe cand la femei pare ca e o exceptie de senzatie. (inca o data se dovedeste ca legu scrie despre ceva si noi comentam despre chestiuni adiacente 😀 )

      • doarleguma zice:

        Ai dreptate, cred (mai ales cu ultima parte a comentariului :P). Femeile, ca să se spună că-s bine conservate la 50 de ani trebuie să arate de 30, pe cînd la barbați cică dă bine grizoneala și cîte-un rid. Păi treabă-i asta?!

    • doarleguma zice:

      E chestie de gust, bănuiesc. Pe mine nu m-a emoționat nici unul din cei trei pînă la lacrimi în nici o perioadă a vieții lui (lor?).

  6. ah, si ca sa revenim la carti: in ultimele 30 de zile mi-am luat doua carti in limba romana!!! eh? cum e asta?! sunt uimita in fata propriului comportament 😀

Lasă un răspuns

