Blestemul ierburilor

După ce în decembrie am cumpărat cu multă seninătate mentă pe post de busuioc (că mă gîndeam la busuioc și am zis mentă. Și cînd am văzut frunzele m-am gîndit că ceva nu-i cușer, dar nu mi-am dat seama ce, căci, ce să zic, ce asemănătoare-s. Mi-a picat fisa cînd am deschis punga și am simțit mirosul. Tot e bine, am folosit-o cu lapte, banană și cacao, căci nu se poate fără cacao. Busuiocul l-aș fi folosit cu usturoi și roșii, dar nu le putem avea pe toate. Dacă nu le cumpărăm, evident), sîmbătă am cumpărat coriandru pe post de pătrunjel. Măcar aici seamănă un pic frunzele, dar, dacă mă uit, le pot deosebi, că nu-s chioară. M-am mirat eu că ce noroc pe mine să găsesc frunze necrețe de pătrunjel, dar nu mi-am dat seama de dezastru. Duminică, pe cînd mă pregăteam să fac o salată, am avut o intuiție fulgerătoare și am deschis frigiderul cu moartea-n suflet: și, da, s-a adeverit – era coriandru.

 

De ce există coriandrul? Are miros de gîză din aia verde de plante. Și gust de miros de gîză din aia verde de plante.

 

În timp ce făceam duș am avut o revelație, dar, din nefericire, am uitat ce era. Păcat, sînt sigură c-ar fi fost un mare pas înainte pentru omenire. Oricum, după ce am terminat dușul, m-am uitat în oglindă să văd care-s efectele măștii de față Apidarmaliv c-am folosit-o pentru prima oară în seara asta. Și chiar mi s-a părut că mi-a micșorat porii, ridul de pe frunte și ridul asimetric (că-i doar într-o parte, în aialaltă decît se-nclină nasul, probabil pentru echilibru. Of, nici măcar ridurile nu mi-s simetrice. Curat Picasso, cum zicea Hapsi) dintre sprîncene. S-ar putea să fie numai o părere, mai încerc să văd dacă se menține.

 

Oare care era revelația? Dacă era ceva în legătură cu ședința pe care am avut-o în dupămasa asta, nu era importantă pentru omenire, nevămaind. 

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Blestemul ierburilor

  1. Monica zice:

    tu ai luar coriandru pentru avocado. incet-incet faci si guacamole!

    eu am perioade in care detest aromele, ierburile, parfumurile. grau fiert cu apa si sare. ete, bucuriile vietii sunt altele. Aia de acum se cheama Hannah Georgas-Millions.

    • doarleguma zice:

      Dacă guacamole e cu coriantru, nu știu dacă-i compatibil cu mine. N-aș vrea să dau în hepatită.    Am gugălit-o pe Hannah să aflu și eu cine-i. Vezi de aia mă-ngraș eu, că pot mînca și asculta muzică în același timp. 😀

      ________________________________

  2. Suzi zice:

    Guacamoleleul se face cu coriandru!? Că, dacă-i așa, înseamnă că ceva i să întâmplă, că am mâncat și n-am murit!
    Fiindcă idem am pățit și eu cu coriandru în loc de păntunjel și când am ajuns acasă cu bagajul să mor de repulsie și alta nu, vai de mine vai! Eu mai am o problemă cu ăla … rozmarinul, mă bagă-n boale dar sînt mulți oameni care-l agreează și face mâncare cu el. Gusturile!
    LP, freacă și tu frunzulițili la ele și le miroasă data viitoare, ca să fii asigurată că nu iei incompatibile cu nasul tău.

    • doarleguma zice:

      Suzi, zici că nu se simte coriandrul în guacamole? Oare să-ncerc sau mai bine să nu risc?   Eu cu rozmarinul n-am mari probleme, pot și cu și fără, nu simt repulsia pe care mi-o provoacă coriandrul. 🙂   Nu pot să le miros că-s în pungă sigilată. Data viitoare ar trebuie să mă uit un pic mai atent la frunze. 😀

      ________________________________

      • Suzi zice:

        Păi cum să zic, eu am cumpărat de la magazin guacamole și am mâncat, fără să mă uit la ingrediente și nu mi-a mirosit, nu am simțit gust nasol. Va să zică ori guacamolul ăla nu era cu coriandru, ceea ce m-aș mira, pentru că văd acuma că rețetele e toate cu coriandru, ori în guacamole e cuminte, ceea ce iar mă surprinde, pentru că mirosu e miros.
        Eu am aruncat coriandrul în secunda doi după ce l-am mirosit, nu l-am folosit în nicio mâncare.

        • doarleguma zice:

          De la magazin se poate să fi fost cu plastic în loc de coriandru. Sau am cumpărat eu numai lău end pînă acum (căci și mie mi s-a mai întîmplat să cumpăr, oricît de mare bucătăreasă aș fi). 🙂   Și eu l-am aruncat instant, ce altceva puteam face?! Oare există oameni cărora le place? Și dacă da, cum se poate?

          ________________________________

    • Monica zice:

      Rozmarinul, da! Cine l-a inventat și de ce ni-l bagă pe gât? Ca să nu zic că m-am spălat pe mâini odată, în vizită la cineva pasionat de săpunuri de-alea naturale de culoare și consistență incertă, cu săpun cu rozmarin! Să-mi las conținutul intestinelor acolo! Urma să desfac nevricoasă toate dulapioarele din baia doamnei ca să găsesc un parfum mai puternic (paciulii sau patchouli?) să acopăr minunea. Noroc că am gel dezinfectant mai mereu în pușetă.

  3. cora_ zice:

    Eu am luat ceai de rozmarin in loc de echinaceea, am fost convinsa ca iau echinaceea, suna la fel de exotic. Am crezut ca se poate consuma, caci mie imi place mirosul de rozmarin natural, dar NU! Mi-am amintit atunci ca lui P ii place si mai mult si i-am propus sa ii fac lui ceai, c-am zis sa nu-l arunc totusi… :))))
    Vad ca nu zice nu inca, mai are cateva pliculete si scapa. 🙂

    Coriandru pe „naan”-ul indian cu usturoi e chiar bun. Si in „chicken biryani”, parca asa se cheama… Eu inainte nu suportam curry-ul(imi venea sa mor mirosindu-l), dar am ajuns sa mananc cu placere.
    Sa-mi tineti si mie pumnii maine ca am un examen greu si nu mai am chef de invatat.

  4. blo zice:

    Doamna, habar n-am despre ce vorbiti! Ca eu am cautat coriandru cand am vrut sa fac guacamole, da’ n-am gasit. Sau poate doar mi s-a parut ca n-am gasit, pentru ca eu abia fac diferenta intre leustean si patrunjel, Subtilitati d-astea cu coriandru sunt pentru persoane care nu au fumat 20 de ani si poarta si ochelari :))
    Ma rog, eu am pus patrunjel si-a iesit delicios! Ca sa stii.

    • doarleguma zice:

      Hai la Praga și-o să găsești. 🙂 Deci e bun și cu pătrunjel. Bine de știut, în cazul în care o să mai găsesc vreodată pătrunjel.

      ________________________________

Lasă un răspuns

