Dar vai!

Din cînd în cînd mai intru din blogroll-ul lui Miki pe blogul Kadiei (care e, în general, prea sofisticat pentru mine, dar chiar dacă eu nu gătesc sau călătoresc în țări scandinave e interesant de văzut că alții da. Universule, pls, și eu vreau cu țări scandinave. Cu gătit nu mă-ntere, mersi) și azi a fost un cînd din acesta. Și așa am găsit eu jocul cu culorile.

 

Acuma, eu întotdeauna am bănuit că sînt genială și perfectă, dar n-am crezut c-o să mi se confirme chiar cu culori. Pfuai, să-mi mai zică cineva că tricourile mele portocalii sînt roz! E adevărat că dacă le pui pe lîngă ceva portocaliu îți dai seama că ceva e dubaș cu ele, dar asta nu le face roz – că dacă le pui lîngă ceva roz e clar că-s portocalii. Oare ce culoare-i aia? Și cred că-i o culoare nouă că eu din copilărie (sau tinerețe fragedă eniuei, că era după objnouă) nu știam decît de turcoaz (că i s-a făcut maică-mi milă și m-a informat la un moment dat, că aveam un prosop vinovat de turcoaz și nu știam niciodată ce bai are de se tot schimba din verde în albastru, în funcție de starea sufletească, probabil. Da, și prosoapele au stări sufletești. Cele turcoaz, oricum. Sper că nu există prosoape portocaliu ciudat, că mă dor ochii numai cînd mă gîndesc. Dar la tricouri e ochei).

 

Cred c-am mai scris despre culori pe blog (cînd ne-a informat Hapsi despre culoarea ei preferată), dar pe vremea aia nu știam că am vederea perfectă.

 

Deci da. Oare înainte de objnouă exista turcoazul? Că portocaliul ciudat există numai de cîțiva ani, de cînd l-am observat eu.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

34 de răspunsuri la Dar vai!

  1. miki zice:

    Portocaliul ciudat se numeste acum „somon”, fata! Nu fume, dar orsicat! Si nu, culorile astea trendy-flendy nu erau inainte de ’89. Tin minte ca aveam un costum de vara de o culoare care s-ar numi acu fucsia, da’ atunci ii ziceam roz aprins :p

    • doarleguma zice:

      Mersi, Miki. M-am uitat pe gugăl imigi și somonul pare să aibă o plajă largă, de la rozul prăfuit pînă la tricourile mele. 🙂

      ________________________________

  2. Monica zice:

    Eu am un pantalon de treling care nu e nici roz nici portocaliu si m-am uitat acum pe comanda pe internet, ca asa i-am luat, zice ca sunt fluo.
    Despre turcoaz inainte de 89: cu siguranta da. Altfel nu mi-as aminti criza de plans de la fabrica de pantofi de la Agnita, unde mi-au luat masuri si am ales niste pantofiori turcoaz, iar dupa o luna i i-au trimis acasa bleumarin. Bovinul care notase (sau n-or fi avut pe moment piele turcoaz) a scris: albastru. Fapt pentru care o alta luna mai tarziu au venit si pantofii turcoaz. Pe care la tinuta de concert i-am pus la rochie roz cu o imensa funda turcoaz. Si aveam si niste cercei chinezesti din argint, niste fluturasi emailați, cu varii nuanțe de albastru, printre care și turcoaz.
    Mai încolo îmi fac și eu testul ăla, mersi de link.

  3. Monica zice:

    Am uitat să raportez: am o boală, nu văd bine culorile din test. Mi-a zis Viena să fiu atentă, dar poate am deficit de atenție și am făcut un scor peste 30. Am și uitat cât, de necaz.

    • doarleguma zice:

      Cred că-i chestie de noroc, sau intuiție sau ceva că nici mie nu-mi vine să cred că am chiar atîta simț al culorilor.

      Dar nu cred că 30 e rău. Mă intreb ce-o fi făcut acela care a avut 1500 sau cît era maximum.

  4. vera zice:

    Fetelor= Mme Pastirnac si Nonica, m-am dus la jocul cu pricina si nu exusta nici o sansa, in urnatorul mileniu, sa am rabdare si motivatie sa fac testul ala, sa ‘drag’ fiecare patratzel, in ordine – mi se pare o plictiseala peste orice imaginatzie.
    Singurul lucru care ma clatina in fermitatea acestui demers (scuze, tocmai fac o pauza de la un text cu ACEST flavour) este ca voi doua l-ati facut (plus, cel putin, Kadia). Si ma intreb: sinteti voi atit de nombriliste (vio, hai ca acu stii) si eu nu, sau e doar lene majora la mine si mult timp liber la voi…

  5. vera zice:

    Alice Munro!!!!!!

  6. vera zice:

    Io abia acu tre sa citesc Alice Munro, Nu stiu cine e dinsa decit vagamente. Deja era pe lista, de cind atzi vorbit voi (da, ce face Hapsi? de ce nu ne mai viziteaza la conversatzie?), acu o sa fie o frenezie de publicat AM peste tot… Ar trebui sa citesc in engleza, claro que si, nu? Pai, asta e drumul…

    • doarleguma zice:

      Eu de la Hapsi am auzit prima oară de ea, dar Anne (nu , Karenina, ci a noastră de pe blog) e fană mai mare. 

      Cred că Hapsi a fost în Englitera săptămîna asta, nu are timp de noi. 🙂

      ________________________________

  7. vera zice:

    Mme Pastirnac – tu mai mergi undeva anu asta? Sint sigura ca da, zi unde.

    Io: Zagreb in oct., Paris in nov., Ljubljana in dec. Imi vijiie capu deja.

  8. vio zice:

    oa iţ ei miricăl, mama lui de orpres!!!
    pua nici Hapsi n-a putu să comenteze, că eo n-am putu!!

    deci.
    1. Vera, nu am reţinut nombrilisticu şi nici nu-l mai caut. aim ei lost coz.
    2. am făcut 3 puncte la testu ceala cu culorle. nu-s aşa de perfectă precum Legu, da orşicîtuş.
    3. nu mai ştiu! a, n-am citit AM, da am o carte de secole din .ro în .ro de-a ei. ia, cum să chiamă? ah da, e pusă bine, n-am găsit-o 😆 :LOL:

  9. vera zice:

    vio – da nici n-ai auzit in viatza ta de mnemotehnica. Care nu tzi-ar fi stricat.

    Hint: ‘nombril’ e un cuvint in franceza.

  10. vio zice:

    ba am auzit, da se pare că nu-m foloseşte. ia zi-m tecnicile Dvs, dacă vrei să m-ajuţ cu ceva 🙂

  11. vera zice:

    Io nu sint o mare experta, dar cind si cind, imi inventez chestii. Nu am ‘tehnici’, pe care le folosesc universal, ci fac sinapse intre cuvintul de tzinut minte si ala care ma ajuta=cirja, sau tzin minte diferite alte detalii: unde sau cum sau cind sau de la cine am auzit/citit prima data cuvintul respectiv. Dar asta e ceva foarte personal, care nu se poate transmite altcuiva.
    vio – De exemplu: prima data am auzit cuvintul ‘encomiastic’ de la prietenul meu, Calin. Si mi-am facut o mica schema in cap, stiu ce inseamna cuvintul – deci stiu cind doresc sa il folosesc – si stiu ca are un ‘c’ spre inceput si un alt ‘c’ la sfirshit si stiu si ca il stiu de la Calin, al carui nume incepe tot cu ‘c’. Si asta ma ajuta sa mi-l amintesc, caci nu e un ceva folosit de altzii, decit rarissim si, prin nefolosire/necititre/neauzire, il uitzi.
    La ‘uzufruct’ tzin minte de la ‘fruct’, bineintzeles.
    La ‘faineant’ tzin minte ca eram la Budapesta, cu G in bucatarie si el mi-a zis ca starea lui nu este ‘paresse’, ci ‘faineantise’ (la care stiu ca in mijloc e ‘neant’, ca si la adjectiv).
    La ‘loose’ (ca sa nu incurc cu ‘lose’, cum face atita lume), tzin minte sintagma ‘loose women’ (femei cu moravuri laxe).
    Vezi bine ca e foarte privat sistemul si netransferabil, te potzi doar inspira. Dar cred ca ai nevoie sa dezvoltzi niste chestii, daca lucrezi cu mai multe limbi straine si chiar cu propria ta limba…

  12. vera zice:

    Eu pun aici, desi ma intreb daca cineva dintre voi o sa citeasca chestia asta complicata si lunga. Dar interesanta. Si clar folositoare. Pentru cine lucreaza cu cuvinte.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Art_of_memory

    • Monica zice:

      Foarte faina compilatia de pe wiki și interesant punctul de vedere al lui Culianu, caci tocmai ma întrebam incotro ne indreptam cu memorizarea.
      Habar n-aveam ca mi-am pierdut o buna parte din capacitatea de memorare pana cand n-am intrat, acum doi ani, intr-un cor. Citesc muzica, dar nu m-as uita si pe notele mele si ale altora, si pe cuvinte, si la dirijor, deci clar am de invatat textul. pfui! Greu era! Asa am scos arsenalul de cîrje sau am învățat altele.

Lasă un răspuns

