Intelectualo-artistică (plastică)

Căci da, am mai fost la un muzeu și m-am întors mai deșteaptă, mai cultă. Normal.

 

Și cum treceam eu prin diverse perioade, la baroc am avut o minirevelație: frate, da’ multe fecioare alăptînde au pictat aceștia. Și mi-am adus aminte de Adam și Eva a lui Rebreanu, că nu prea reușisem să pătrund episodul cu călugărul și Mărie. Dar acum s-a făcut lumină: păi dacă ăla a fost singurul pr0n pe care l-a văzut la viața lui! Hm, deși acuma c-am scris asta îmi dau seama că nu mai țin minte în ce perioadă se petrecea acțiunea și poate era înainte de baroc, plus că parcă era un călugăr neamț și nu știu dacă în proximitatea lui geografică era atîta pr0n alăptător. Deci poate nu-i bună teoria și iar nu pricep nimic.

 

Iar la secțiunea gotică (deci înainte de baroc, că le-am luat în ordinea numerelor de pe tricouri) era pr0n cu prevesiuni (pardon), cu sfintele Lucia și Eulalia care se pare c-au pățit cam aceleași lucruri, nu prea aveau imaginație – și aici nu știu dacă torturatorii sau pictorii. Ceea ce știu e că nu intenționex să citesc viețile sfinților. Fie acolo la ei.

 

A, și sfînta Barbara. Care era roșcată – probabil de aia că era barbară.

Dacă nu se pricepe nimic, nu-i bai. Ideea e să țin minte revelațiile și data viitoare cînd merg la Dresda să văd ce pr0n religios e în secțiunea barocă, ca să fac comparație. Că la Vatican țin minte că era pr0n nereligios (ca norocul, că la Roma nu ajung așa ușor ca aici, peste deal, la Dresden).

 

Poate că ar trebui să-mi cumpăr, totuși, un carnețel, să mă dau prin muzeu și să-mi notez cugetările profund artistico-intelectuale. Și cu ocazia asta aș părea și genială, ceea ce întotdeauna mi-am dorit. Și poate ar intra lumea în vorbă cu mine ca să afle ce-am scris, să se scalde și ei în lumina geniului meu, și cu ocazia asta aș fi și populară și admirată, ba ce zic, chiar adulată! Ceea ce merit din plin că uite ce deșteaptă-s.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Intelectualo-artistică (plastică)

  1. Monica zice:

    Și pe mine m-a lovit faza cu alăptatul în baroc. Păi ce, arătăm naturi moarte cu fructe, găini, pești și cochilii și hrana copilului nu? La fel am aprofundat și eu viața sfinților, la Bruxelles. Asta cu notatul nu merge întotdeauna:în Mexic m-au urmărit să nu iau notițe, la o expoziție Magritte! Nenorociții, voiau să vândă albumul expoziției, dar să nu mă lași să scriu două cuvinte? N-aveam eu telefon deștept că aș fi înregistrat în secret tot. Inițial am crezut că le e teamă să nu scrijelesc lucrările, ca să le aduc pe drumul cel bun. Nu, ei nu voiau să scriu.

    • doarleguma zice:

      Cu viețile sfinților am început oarecum mai demult, cînd am obs că Sf Sebastian e întotdeauna lovit de săgeți. Pfuai, cîtă cultură!

      Cu notatul adevărul e că am văzut o fată scriind de zor la cafeneau muzeului, nu prin săli. Și avea agendă. 😀

  2. vera zice:

    Draga, ma ertatzi ca intervin prosteste, intr-o discutziune elevata, da ce e aia ‘prOn’? pardon de intrebare.

    • doarleguma zice:

      Dacă inversezi o și r e mai explicit, dar nu vreau să ajungă pe blogul meu căutări de genul. 😀

    • Monica zice:

      Nu e pronia cerească. Legu, încep să mă întreb dacă oamenii, de când s-a consacrat șiretlicul, nu caută și așa cum scrie noi acum, ca să ajungă la ce le dorește suflețelul.

      • doarleguma zice:

        Păi, Monica, cei care postează pr0n pe bune cred că vor să fie găsiți, deci n-ar avea de ce scrie așa. Deși și eu m-am gîndit la asta cînd am postat. 😀 Ce știm noi cum funcționează creierele oamenilor?

        ________________________________

Lasă un răspuns

