Din nou un titlu urîcios pentru o postare urîcioasă

Întrucît titlul este locație calitativă. Realizez din ce în ce mai mult faptul că, dacă tot mi-am intitulat blogul viața și opiniunile, ar trebui să mă mai abțin de la a cîrcoti despre alte bloguri și alte persoane, dar simt nevoia copleșitoare să mai zic și chestia asta cu locația calitativă și dup-aia sper să mă opresc (aș putea, de exmplu, să citesc mai mult din cărți, decît să mă dau pe tot felul de bloguri în stadii diferite de alfabetizare).

 

Mă disperă folosirea din ce în ce mai răspîndită a cuvîntului calitativ cu sensul de de calitate bună (și-nainte să m-apuc de scris postarea asta m-am uitat și-n dexonline să fiu sigură că nu mai are și înțelesuri pe care nu le-am învățat eu în copilărie și, deci, pe care le ignor). De cîte ori citesc calitativ pe bloguri de biuti end feșăn trebuie să mă întreb: calitativ ce? Ce?

 

Locația, în schimb, nu mă enervează atîta pentru faptul că e folosită impropriu cu sensul de amplasament (că eu oricum n-am folosit-o niciodată cu sensul de chirie). Mă enervează că îmi sună a limbaj de lemn. Frate, dar ce-are loc? De ce trebuie să folosim un cuvînt mai lung? Bineînțeles, dacă vorbime de amplasament, e altceva, dar sînt foarte rare ocaziile în care e necesar sau adecvat să vorbim despre asta, că doar eu nu citesc bloguri de marcheting să mă bombardeze cu locheisăn, locheisăn, locheisăn. Iar dacă vorbim de o cofetărie, putem spune efectiv unde se găsește, fără să implicăm locații, amplasamente sau alte cuvinte mai mari decît noi.

 

Bine, realizez faptul că, în cîțiva ani, dicționarele române se vor actualiza cu noile înțelesuri ale cuvintelor calitativ și locație ca să se alinieze limbii vii și-n proces de imbecilizare.

 

De asemenea, se poate observa c-am făcut un mic experiment cu î din i în loc de î din a și cu sînt în loc de sunt. Adevărul e că, atunci cînd ni s-au băgat pe gît schimbările astea de un gust discutabil, m-am gîndit în gîndul meu că las’ că termin eu școala și mă întorc la scrierea normală. Dar nu m-am mai întors că mi se părea cumva o prețiozitate care nu-și afla locul (că eu, de fapt, sperasem că, pînă termin eu școala, își revine academia română în simțiri și schimbă la loc). Și acum mă gîndesc dacă ar trebui sau nu. Poate nu, că oricum nu respect reguli și mai noi de imbecilzare (gen nicio și niciun. Slavă Domnului, fructele gen cireși și căpșuni nu-s obligatorii încă) și parcă n-ar trebui să devin o domnișoară Havișăm a gramaticii române. Adică respectiva era sinistră și nebună, iar, dac-ar fi să-nebunesc, aș prefera să nu fiu o sinistră sado-maso. Nu mai bine o excentrică simpatică?!

 

A se lua niște ghilimele din comentariile postării anterioare și a se presăra în postarea aceasta, după necesități.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Din nou un titlu urîcios pentru o postare urîcioasă

  1. vio zice:

    am scris un coment uriaş şi mi l-am şters singură, norocul vostru. 😀 (din grejală l-am şters, fir-ar!)
    uel.

  2. vera zice:

    Frukty – io am nesfirshite disperari. Printre cele mai dese si mai violente (locatzie e intre ele, dar nu acut): ‘CA SI examen, nu a fost greu’; ‘nu l-am vazut, DREPT PENTRU CARE nu i-am dat cartea’, ‘asta e cartea CARE mi-a dat-o’, ‘i-am zis DECIT ca nu pot’, etc.
    Dar, in afara de barbarisme atroce, ca mai sus, sint si chestii mai finutze: cuvinte in care accentul schimba intzelesul, singulare care au cite doua plurale cu intzeles diferit,

    Altfel, precum vei fi vazut, eu nu scriu cu ‘i’ din ‘a’, nu folosesc ‘sunt’ si dispretzuiesc profund schimbarile pe care le-a impus academia (lipsa de capital letter nu e intimplatoare) in 1990, asa cum a facut-o (impotriva voturilor si opiniilor tuturor lingvistilor, dar cu votul alorlaltzi academicieni, neexpertzi, dar ‘patriotzi’).
    Iar pepenele galben nu a avut nici un gust. Sigh…

  3. vio zice:

    Vera,
    da’ cum se foloseşte „drept pentru care”? sau e doar „drept care”? sau e vorba de faptu’ că nu musai mere în contextu’ pus de Dvs.?
    variantă: nu l-am văzut, deci/aşa că nu i-am dat cartea.
    _emoticon angelic_ şi noapte bună.

    io mor cu „mingia” de gît, cu ştiriştii din .ro care-s aproape la tras de şiret cu politicienii şi nuj na personalităţile, GEN 🙂 Preşedintele a fost în vnbvncbnm. La întoarcere, Băsescu a declarat blahblah. Aidi bre, da’-i vecin cu tine or cum?!

    evitarea cacofoniilor inexistente mi se pare şi mie într-un mare fel. am mai zis că pretina mea din Costanţa care a făcut studii şi de română mi-a zis foarte clar că ea n-a ştiut niciodată care-i faza cu „pe care”? prima oară a auzit „pe care” la Iaşi şi s-a minunat, la Costanţa nu se foloseşte!!!

    iote nici eo nu scriu cu din ălea, ura! şi la nani (cum ziceam).

  4. Monica zice:

    Va salut, va salut pe toate! Mi-a sarit putintel tandara citind atrocitatile mentionate in aceasta postare si in comentariile cititoarelor si as dori sa iti spun „Legu, citeste direct bloguri de frumusete straine ca sa scapi de calitativ! ” Revenind la mine, caci si cititorii trebuie sa fie in centrul atentiei, va marturisesc: mi-am luat din Romania „Antistres- zambitor si relaxat”! E aproape bun! (daca era bun de tot nu ma enervam inainte, nu?)

  5. vera zice:

    vio – NU se foloseste ‘drept pentru care’, e o mitocanie sinistra. Daca tzii mortis, zici ‘drept care’.
    Io zic ‘asa ca’.
    Dna Spitzer, de la Arad, zicea ‘incit’. Si ma crispam un pic de fiecare data, desi nu e incorect.

  6. vera zice:

    vio – mda, asta cu contextul in care merge, e discutabila.
    Tu nu traiesti aici, dar eu da, si una dintre chestiile mai subtile (am zis deja de citeva mai de finetze, mai sus) este stilul pompos. Oameni multi, care aleg, in mai orice situatziune, solutzia mai complicata/lunga/aparent (si gresit) mai eleganta.
    Si eu as fi zis ‘nu l-am vazut, asa ca nu i-am dat cartea’.
    Dar, de ce sa zici simplu, daca potzi sa te falesti/sa aratzi cit esti tu de ‘deosebit’ (alt adjectiv care imi da micoza grava pe piele si creier)? Si atunci, zici cu ‘drept care’, dar macar nu cu ‘drept pentru care’.
    Capisci?

  7. vera zice:

    vio – si cu riscul sa scotz lumea – si pe tine – din mintzi, evitarea cacofoniei NU SE FACE CORECT cu ‘ca si’. De fapt, chiar de aici plecam.
    „Ca si” este pur comparativ, nothing more.

    Ca si tine, ador sa merg la Paris.

    Ca si coordonator…. GRESIT!
    In calitate de coordonator….CORECT!

  8. vio zice:

    Vera,
    cer pardong, Biblia mea la nivel de linba română online, Madam Diacritică, foloseşte şi mneaei „dpc”:
    „Infinitivul lui a fi e a fi, cu un singur i. Drept pentru care toate timpurile care se formează de la infinitiv au un singur i.”
    on the other hand, recomandă dexu online la această întrebare şi acolea apare „drept care”, da’ e un context f învechit.

    dar da, nu mai trăesc acolo, nu e o scuză, sună pompoşel e drept, o să trebiască să fac un mini creş curs de română la un monument dat.

    da’ „şi” la comparativ e aşa, o figură mai cu moţ, nu? adică compari doar cu „ca”, la bază zic.

    ia să vedem: „Îmi place să mă îmbrac ca Marcica virgulă-pe-bune care se îmbracă ca Cătălina.”
    aici ce fac? pun la derută „şi” peste tot? înlocuiesc „care” cu „şi ea”, al doilea „ca” cu „precum” şi gata?

    alei, mai bine ies din discuţie şi mai revin mîine or vă iert. 😀

    eniuei, mi-a plăcut de vecina mea, cum o chema ca donşuară Popexu Xarmen şi acu o cheamă Luxa Xarmen. am pus x în caz căci se gugăleşte.
    bine, poate o cheamă inverz, întîi Xarmen ş-apoi Luxa, da’ nu cred.

    doamnelor, mă tem căci sînt nevorbită, după cum se pare. bye!

    • vio zice:

      Vera,
      doresc să te informex 🙂 căci am modificit pe blogu’ actual şi am avut de şters cel puţin 3 pentru-uri din construcţia de mai sus. Cer pardon pentru eventoalele micoze. 😀
      En’ nau beeeed oflain! :-s
      (numa’ az nu-i mîine!)

  9. vio zice:

    o gioi, vrabia mălai visează, ai ment bec oflain. şi recunosc că am răzexagerat cu scrisul aiuristic în ultimele trei comentarii. bye bye and bye!

  10. vera zice:

    Vio – bravo, draga, braga! Iatz beletu imediat, ca rasplata pentru nota 1 de ailantaieri, nu? Sau, satz ia sotzu de aniversarea casatoriei. Sau gasesti tu un motif, ce naiba?

    Frukty – intzeleg penchant-ul pentru geluri de dush si alte cosmeticale, dar esti atenta la ce contzin? Ca, cum te concentrezi tu sa fie eftine – de preferintza satz dea ei tzie bani ca sa le iei produsu, mantreb cit de curate chimic pot fi smacolinele alea…
    Vad ca num raspunzi cu piatza, da io tot doar salata astazi, e drept, o improvizatzie semijalnica, cu roshia de supermarket si castravetele idem si cam blegit, doar ceapa roshie era buna (dar nu bio, ca n-am bani si nici sursa).

    • Monica zice:

      Draga Vera, din ce am citit in ultimii ani iti dau o veste, sper, buna: de ceapa nu se apropie daunatori, asa ca cine o cultiva n-are niciun motiv sa o stropeasca. Fapt pentru care si daca nu e bio, nu e chimizata!

    • doarleguma zice:

      Vera, eu mă concentrez să fie ieftine cărțile, hainele și călătoriile, la cosmeticale-s mai puțin zgîrcită. Nu trăiesc cu impresia că tot ce-i scump e mai bun decît tot ce-i ieftin, dar nu-mi cumpăr ieftineli sinistre. Acestea fiind spuse, la geluri de duș sunt mai puțin pretențioasă decît la creme, că doar nu stau mult pe piele.   Am ratat faza cu piața, dar pot să raportez cu mîndrie că azi am mîncat frunze! De salată cam blegită, căci a fost cumpărată sîmbătă în ideea de-a fi mîncată duminică, dar n-a avut noroc în viață și s-a reportat. Eh, Vera, toate legumele și frunzele mele sunt de supermarșe. 😦

      ________________________________

    • vio zice:

      vai, Vera, da’ n-am nevoe de motif ca să-m eau belet la un conser :)))

  11. vio zice:

    în Nemţia site-urile scriu chestii îngrijorătoare despre ginsengu’ din ceai (că eram io ecstatică atunci cînd am dat de el în formă de ceai, dar mi-a trecut repede, am trecut pe guarana pastile, pe care de ieri nu le mai găsesc :))))))) ) (în caz că nu v-aţi dat seama, iau şi lecitină =)))) ).
    (am pierdut cam un ceas căutîndu-le ieri şi-a rămas că or să apară ele cînd or avea chef sau nu.)

    • Monica zice:

      am citit si in presa italiana semnale de alarma. pe urma am mers pe firul studiului si am ajuns la concluzia ca1. se vorbeste despre ginsengul in cantitati peste cele pe care le-ar prescrie un medic si 2. exista mereu o companie de medicamente care comanda asemenea studii, ca prea s-a dat lumea pe plante.
      despre guarana as spune ca e mai periculoasa, cum dormi după ce iei așa ceva?
      chiar așa, a ajutat pe cineva lecitina în sesiune?

  12. vio zice:

    dorm de rup cu tot cu guarana şi nenumăraţi litri de cafea.
    aş zice că m-a ajutat lecitina so far. 🙂
    mă gîndesc să mă dopez şi să mai iau una azi/în noaptea asta căreia nu-i văd capătul, dacă tot mîine e ultima zi de examen şi mai o singură pastilă. 😀

Lasă un răspuns

