Păstrați distanța

căci am să postez o nouă rețetă culinară, și anume (acolo nu știu dacă se cerea o virgulă sau nu, dar așa am simțit dorința) sandvișurile (pentru cuvântul ăsta m-am uitat în dexonline, deși nu-l știu spelui nici în ingliș) pe care le-am prestat (ei?!) azi. Și n-ați vrea să suflu pe voi.

 

Pentru că! rețeta conține multă, multă ceapă.

 

Dar să-ncepem cu începutul; să fim metodici, zic. Mă uitam eu mai la-nceputul săptămânii pe un blog (vrăji pe wordpress) care zicea c-a făcut sandvișuri sau ceva asemănător. Pe moment n-am percutat, dar, după câteva zile, am înregistrat în sfârșit informația și mi-am zis: „da’ ce, eu nu pot?! Și eu pot!”. Și, inspirată și de evenimente recente, am făcut în felul următor: am tăiat în două niște chifle pe care le-am luat (în sensul de cumpărat, sau chiar achiziționat!) de la alimentara din colț, am uns o juma’ cu cremă de brânză (pe care o aveam tot de la alimentara din colț) și cealaltă juma’ cu muștar (tot de la alimentara multmenționată) care speram eu să fie oarecum dulce și interesant, dar era, de fapt, iute (apropo, ce-i moda asta să scrii pe muștar cum îl cheamă și să te aștepți ca oamenii să știe cum vine aia? Cine-i așa de plictisit că ține minte diverse sortimente de muștar?! Doar e muștar, nu cioco!); totuși nu așa de iute încât să mor cu sandvișul în gât. Și între cele două jumătăți am pus șuncă (primită de la mami, a insistat!), felii de roșie și multă ceapă roșie (ultimele două de la aprozarul de după colț. Că la alimentară n-au legume).

 

Am însoțit (vai, blogăr culinar ar trebui să mă fac) totul cu o salată de frunze (tot de la aprozar că le-am luat marți când, deși n-a fost uiched, a fost frunze. Nu frunzele la care mă gândeam eu, că n-am veridicat ce cumpăr, dar eniuei…) fără semințe, că am uitat de semințe (dar marți n-am uitat, să știi, Monica, mersi de idee).

 

Fără alcoale. Poate data viitoare. 

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

29 de răspunsuri la Păstrați distanța

  1. miki zice:

    Phooooai, găteşti ca o masterşefă! =))
    Cu apele cum mai stati, ca n-ai zis nica de diluviu, desi io am tot sperat sa te urci pe casa si sa faci niste poze…

    • doarleguma zice:

      Am coborât eu un pic pe dealul meu zilele astea, dar nu destul să ajung la baltă, așa că n-am poze.  Poate ar trebui să-ncerc să răzbat până la râu în dupămasa asta.

      ________________________________

  2. Monica zice:

    Mie îmi plac sandvișurile cu ceapă roșie! Să înțeleg că ai combinat crema de brânză cu muștar sau erau două tartine diferite, una cu cremă de brânză, alta cu muștar?
    Nu prea mai mănânc eu muștar (nu mănânc carne și nu sunt de acord cu cârnați de soia, parizel de soia, șuncă de soia, deci nu văd cu ce să-l combin), dar am luat (cumpărat, achiziționat) un borcănel cu boabele întregi prin el, să fie acolo, în frigider A rezultat că mi-a fost de folos, dar mi-am dat seama că au dreptate cei de la magazinele românești să aducă în Italia muștarul-așa-cum-îl-știm-noi. Care o fi având 10 la sută muștar, restul cine știe ce, dar te pu cu obișnuința?
    Vai, eu mi-am terminat semințele, mă simt fără rost, pe la ora 5, când am porția de semințe!(totul se va termina cu bine mâine, când ajung în locul de unde le cumpăr, achiziționez etc de la cine mi le comercializează)

    • doarleguma zice:

      Am combinat, Monica, păi ce, mă jucam?! De toate am pus in sandviș!   Nici eu nu sunt de acord cu carnea de soia. Am mâncat o singură dată, acum mai bine de zece ani și parcă era burete sau ceva la fel de fără gust. Poate s-a mai îmbunătățit tehnologia de atunci, dar tot n-aș mânca.   Succes cu semințele!

      ________________________________

  3. vera zice:

    Legumyna – sint cazuta in fund de admiratzie, pai ai facut un mare efort culinaric (vio, ia aminte! dupa examene, normal.)
    Ceva tre sa fi ratat din conversatziunile de aici, ca nu stiu la ce se refera aia cu semintzele si cu merci Monica.

    In principiu, nu sint de acord cu carnie de soia si similar. Dar, in vizita mea blitz la Londra, la prietenul meu Didier (care este vejetarian – cu oo, brinze si pescarie, nu ezajeratziunea fara de nici unele, in afara de vegetale), mi-a cuizinat niste cirnatzi – de cite ori imi amintesc de dinshii, imi ploo in gura. Minunatzi, cu textura exceptzionala si gust… – sa maninci si sa plingi de fericire. Care ei, astia, cirnatzile, nu erau din carne, ci din vegetabile. Nu stiu sigur si Didier nu ie disponibil pentru interogare, dar e posibil sa fi fost din soia. Doar vreau sa zic ca, daca nu ai interdictzie medicala la soia, e bine sa fii deschis si macar sa incerci. Voi reveni cu info clare, dupa ce intreb expertul despre materia prima din cirnatul englez non-cirnat.

    • doarleguma zice:

      Mi-a recomandat Monica într-un comentariu să pun și semințe crude de floarea soarelui în salata de frunze și a avut dreptate – e mai interesant așa.   Eu am încercat cremvuști de soia și mi s-au părut foarte triști. Și, dacă-mi amintesc bine, și șnițel – cu același rezultat. Dar, după cum spuneam, asta a fost demult, poate acum sunt mai buni. Sau trebuie să încerc produse mai scumpe. 😀

      ________________________________

      • Monica zice:

        Legu, nu e vorba de produse mai scumpe: soia, ca și carnea, nu are niciun gust al ei, totul depinde de condimentele adăugate la preparare. Dar soia e cu hormoni care mie acum nu-mi trebuie. Și e prea lăudată. Și mă deranjează și când preparatele din soia iau denumiri și forme de preparate din carne, unde e demnitatea soiei?

        Vera: aici am văzut și produse din seitan, mei șamd (om fi mai mulți cu aversiune față de soia:)

        • doarleguma zice:

          Nici eu nu prea înțeleg de ce a devenit soia carne pentru vegetarieni și oameni care țin post. O soia demnă e cam ca lintea sau fasolea, nu (simplific aici, să înțeleagă și creierașul meu)? 

          ________________________________

  4. vio zice:

    hamburgher, ai sei.

  5. vio zice:

    măi, ce-am ghicit! 😀

  6. vera zice:

    Monica – Si eu am incercat un pachet cu niste bucatzi infame, care, prin procedura pe care tzi-o explicau ei pe coperta, se transforma in schintzele de soia. Am facut totul, ca la carte, si a ieshit o voma, ceva mai imund e greu de imaginat. Si ca gust si ca textura. Numai tofu ma mai scirbeste la acelashi nivel

    Leguma – stii catz zisesem (cred ca tzie) ca fac souffle de dovlecei. Domne, si aci facut totul cu sfintzenei, pus outze, brinzici si cascavaluri, am fiert pina si dovleceii – in prealabil – in supa de legume si acum maninc, la computer, da, in timp ce scriu aici – ca e prea scirbos sa maninc de sine statator si toata atentzia sa fie indreptata catre sufleul asta minabil. MARE SIGH…

  7. vera zice:

    scuze. schnitzele.

  8. vera zice:

    Fructella – nu zic sa nu incerci, ca nu se stie niciodata. Si tofu asta, daca e adevarat ce se spune, are tot felul de calitatzi, e versatil si sanatos, ambele caracteristici rare si pretzioase. Incearca, poate ca tu te impaci cu dinsul. In fine, in absolut, nu prea cred ca tu esti persoana sa incerce cu succes, dar asta nu pentru ca nu mi-a placut mie, ci pentru ca tu esti atit de putzin inclinata sa-tzi batzi capul cu gatitul. Si daca nu itzi batzi capul, nu are cum sa iasa buna. In principiu, insa, mi se pare ca e bine sa incercam orice, daca nu ne face scirba de la primul contact vizual sau olfactiv.

    • doarleguma zice:

      Ioi, Vera, eu credeam că-l cumperi gata gătit. Deci clar nu e pentru mine! Eventual dacă o să fiu vreodată musafiră la cineva care găteşte aşa extrem…

      ________________________________

  9. vera zice:

    Monica – ce e asta despre care spui tu? „produse de seitan, mei, samd”.

    Fructina – draga, poate ca la tine, la Praga, dupa ce se retrag apele, gasesti si gata gatit de altzii, eu nu te sfatuiesc. Poate doar in casa de om, daca esti invitata la masa… Da ma gindesc ca nici un ceh onorabil nu invita la masa o romanca si ii da soia… Desi, ce mai potzi pentru ca sa stii in ziua de azi? Sa stii ca am ramas marcata de cit de submediocru mi-a eshit sufleul de dovlecei… Tu? Frunze?

    • doarleguma zice:

      Cehii-s mari fani carne, deci sper să nu-mi dea soia. 🙂

      Ieri mi-a fost lene să gătesc (mă gândeam vag la niște cartofi noi cu salată de salată – deci frunze) așa că am ieșit și am mâncat turistic. Și dup-aia mi-am cumpărat cărți și-a plouat. Și acum plouă.

  10. Monica zice:

    Vera, pardon de întârziere: produsele respective sunt făcute din făină de mei, seitanul e acesta: http://vegetarian.about.com/od/glossary/g/Seitan.htm . Am aflat despre el în Mexic și aici în Italia.

    Legu; cartofi noi, aici n-am găsit! Am găsit o piața imensă la vreo 2 km, o să dau o raită și pe acolo. Ce cărți?

    • doarleguma zice:

      În felul următor:
      Bernard Shaw – Cashel Byron’s Profession
      Sue Townsend – Adrian Mole the Cappuccino Years
      P.G. Wodehouse – The Girl in Blue
      Muriel Spark – The Complete Short Stories
      Deci nimic palpitant fără care nu mai puteam trăi.

      • Monica zice:

        depinde cum vrei să trăiești fără ei. Toți autorii de tine numiți îmi sunt fuarte, fuarte simpatici.

        • doarleguma zice:

          Păi și mie mi-s simpatici că altfel nu-i luam, dar nu-i ca și cum n-aș avea alte zeci de cărți necitite care-și așteaptă rândul. Unele chiar de autori de mai sus. 😀

          • Monica zice:

            Când mi-am luat eReader am crezut că acest lucru nu se va întâmpla, dar e mai rău: le cumpăr, le descarc și uit de ele. Dacă sunt imprimate măcar stau pe noptieră, în hol, în bucătărie să te tragă de mânecă. E o boală.
            Citesc acum un roman polițist argentinian (Bani arși). Moto (B. Brecht) „Ce înseamnă să jefuiești o bancă, în comparație cu a o înființa?”

  11. vio zice:

    şi binenţeles că penultimele achiziţii le rezolvaseşi pe tuate 🙂 (o da limba română mă dă afară din casă azi) (poate nu v-aţi prins, îmi fac curaj să mă apuc de studiu!)

Lasă un răspuns

