Nouășnouă la sută

Disclaimer: acesta nu este un atac la persoană, deci rog pe toată lumea să nu se simtă vizată – nu toată lumea e la fel de rafinată și decadentă (!). Îmi exprim doar opinia despre 99 la sută, pentru răcorirea personală și, poate, pentru beneficiul oamenilor care n-au avut încă parte de, dar sunt curioși. E un review, cum fac blogurile din blogroll-ul lui Miki.

 

Așa. Și i-a adus iepurașul mamei mele o cioco 99% cacao de la Lindt. că, na, s-a gândit iepurașul că ei îi place cioco amăruie și să vadă și ea cum e fița asta cu 99 de procente. Și i-am zis să-mi dea și mie să gust să nu mor proastă. Și mi-a dat, dar înainte de asta am citit și ce scria pe ambalaj – instrucțiuni ca să potențezi experiența (sau ceva de genul). Că s-o lași să se topească în gură și că cel mai bine e s-o însoțești cu cafea.

 

Cred c-am întreținut destul suspansul, deci: e ca și cum ai lua o linguriță de cacao pudră și ai ține-o-n gură să se umezească (numai cacaoa, nu și lingurița). Cred și eu că zic s-o mănânci la cafea – prin comparație, depreseala aia de cafea o să ți se pară probabil ciocolată caldă (de unde rezultă că mie nu-mi place nici cafeaua. Nici cu lapte și zahăr, să fie clar, că tot se simte gustul de cafea).

 

Și cu această ocazie (a fost limbaj de lemn, așa-i? Așa-i? Sper că într-o zi voi fi în stare să scriu cap-coadă o compunere gen clasa a treia despre toamnă, de exemplu. Sau primăvară) și mama mea a aflat că, de fapt, nu e chiar așa fan hardcore a ciocolatei amărui. Chiar dacă am menționat c-o ajută în lupta contra (lemn?) alțaimărului, tot n-a vrut să mănânce câte două pătrățele pe zile pentru restul vieții. A zis că intensifică rebusul și puzzle-ul, dar cacao goală nu prea vrea. Problema e că nu-mi amintesc dacă rebusul și puzzle-ul sunt bune și pentru alzheimer sau numai pentru senilitate (sau contra, înțelegeți voi).

 

Oricum, nu vreau să rămâneți cu o idee proastă despre iepuraș. I-a mai adus și alte feluri de cioco, nu numai nouășnouă.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Nouășnouă la sută

  1. vera zice:

    Primaaaa.

    Draga Fructinella, 99% ie o dementza pentru sadomazo, nu ie cazu. Maxim 85% si aia pentru expertzi. Pentru omul obishnuit, contra Alzheimerelii, 72-75%. Si, crede-ma, e otra choza decit 99%. Spune-i mamei sa incerce. P.S. Cind n-am cioco, mai maninc o linguritza de cacao bio, amestecata cu o linguritza de miere bio, na.

    In rest, nu stiu cum ie limba de lemn de zici dta despre dinsa, dar nu prea cred ca itz iese, io nu simtzesc nimic de gen silvicol in ce ne spui tu aicea.
    Sint epustuflata ca ai scris doo zile la rind, imi zic ca ma adictez la un model diurn si mi-e teama ca nu vei fi la inaltzime.

    In fine, vine weekendu si voiu sa stiu pertinent: FRUNZE?
    M-ar ajuta si pe mine sa fiu mai ferma si mai aplicata la legume si fructe only, da nu prea cred, oi baga si o bucatzica de telemea, ce naiba? Vio si Miki, zicetzi-mi imediat ca merit si nitzica brinza, vitala mai ales simbata si duminica…

    • doarleguma zice:

      Vera, mama mea prestează cu plăcere 85%, așa că-s ușurată s-aud că-i destul.

      Nu cred că voi scrie în fiecare zi, dar ar trebui să scriu un pic mai des. Luna asta am lenevit mult. Și bine.

      Din păcate, nu e frunze. Am avut oaspeți săptămâna asta, ceea ce înseamnă că au rămas urme în frigiderul meu. Întâi trebuie să curăț rudimentele de ospeție și dup-aia fruze. Probabil în două săptămâni, că deja și organismul cere (deși i-am dat și-n Ro, să știi. Pe post de salată la friptură cu cartofi. C-asta a fost pofta ce-am poftit).

      Deci uichendul ăsta pentru mine e pâine cu cremă de brânză, șuncă și roșii + ardei pe post de frunze. Și-ar trebui să-mi iau și niște fructe.

      Vai, dar trebuie și telemea! Calciul din frunze nu se metabolizează așa bine ca cel din lactate. Totuși, aș sugera niște telemea proaspătă, nu din aia veche și sărată.

  2. vio zice:

    Vera,
    nu am ideie dacă citeşti aici, da’ crecă sper căci da: am primit doo mailuri spam din adresa ta de mail. Mult succes!

  3. Monica zice:

    Legu, uite cum nu mă simt vizată: păi nu scria pe ambalaj, înainte de potențatul cu cafea, că 99 se încearcă după ce ai trecut prin procente mai mici? Ai stricat bunătate de degustare. Pearls fără de swines, că tu ești cu frunze. Aici fiin 10.43 mă declar intrigată că deja miroase a mâncare gătită pentru prânz și mă întreb dacă nu e cazul de o gustărică, ceva. Așa ceva! Tu nu pui telemeaua prea sărată în lapte, peste noapte, să devină suportabilă? Eu de ce n-am primit spam de la Vera?

    • doarleguma zice:

      Am mâncat şi procente mai mici, doar i-a adus iepuraşul mamei mele. Iar mama mea e mâncătoare profesionistă de procente mai mici şi nici ea n-a priceput faza cu 99.

      Eu rezolv problema necumpărând telemea prea sărată.

      Cu Vera nu ştiu. Poate nu vrea să vorbească cu tine. 😀

      ________________________________

      • Monica zice:

        cine stie ce o fi cu papilele gustative-mi, dar mie ciucalata lindt 99% nu-mi cauzează nimic. constat ca exista doftori pentru ochi, nas, urechi dar pentru probleme de simt gustativ cui te adresezi? stomatologului?

  4. vera zice:

    Drage fetele,

    sint cam destabilizata de ceea ce se intimpla.
    1. vio – nu pot sa jur, dar, cel putzin unul dintre mailurile ashazis Spamice – unde n-am stiut ce sa pun in Subject line si am batut si io tastele aiurea-n tramvai, iar dta mi-ai scris ca ie spam – era cu iubitul dumitale, Benjamin B, si un link la un cinticel care imi place si mie…
    2. Monica – cred ca vio ie nebuna, e sleita mental de temele pentru acasa si exhausted sufleteste de calatoria la Varshovia. Cred ca nu a primit nimic care sa fie Spam, ci e superprudenta si nu deschide nimic care are cel mai mic flavour de posibil virus.
    Da io nu am chiar intotdeauna chef sa gasesc o vorba intelig(enta)ibila pentru Subject line si mai fac imprudentza asta si scriu asha:
    nbsdurej 6ypiml,o923
    Intzelegi, da? Nu te-am vaduvit de nimica.

    Fructinski – am cedat nervos si, fiind la Kaufland la 12:30 P.M. (fara breakfast, da?) sa iau verdetze, leshinata de foame fiind si NEMAIPUTIND sa astept pina termin de cumparat si de platit ( e simbata, nu?), am luat o pungutza cu covrigi (de Buzau, 250 gr., minabili, au si zahar desigur) si am rontzait-o TOATA in incinta magazinului (la casa fata s-a uitat la mine cu un aer. Sau sint eu supersensibiloasa, dupa ce v-am blamat pe voi ca sintetzi anxioase…)
    Acum, in mare penitentza, am mincat (silita si scirbita) o nectarina. In restu zilei incerc sa ma porcaiesc cit mai minimal. And tomorrow is another day.
    P.S. Nu ie frumos sa-i spui Monichii ca nu vreau sa-i vorbesc. Nu e nici adevarat si nici delicat, pt. cazu in care ar fi adevarat. In plus, ea stie ca vreau sa-i vorbesc, ca ii scriu la ea pe blog si si in particular, pe mail, voila, stii acum toate secretele noastre…

  5. Monica zice:

    intrebarea mea era un fel de ”sigur nu era spam, pentru ca eu nu am primit!” nu ma simt vaduvita, mi-ajunge ca aici bate vantul de au cazut ditamai ghivecele cu plante imense ale blocului nostru pe rampa care duce spre garaj in miezul zilei, daca treceam pe acolo va scriam de pe lumea hailanta, 100 de kile, nu alta!
    si am mai iesit si fara fular! acum o sa racesc! Am descoperit o pescărie la noi in cartier, vai, erea paradisul langa noi si nu stiam! proprietarul nu cumpara de la piata engros ci s-a aliat cu alti proprietari de pescării și totul e proaspăt și ieftin la el! deschide doar marțea, vinerea și sâmbăta. Cum vă dau toate amănuntele, de parcă ați fi vecinele mele! și cum scriu ba cu diacritice ba fără! E frig!

  6. vera zice:

    Monica, te invidiez pentru pescarie. Si de calitate, si ieftin si APROAPE, it’s almost too nice to be true. Fa propaganda printre vecinii din cartier si tzintzi omul in business, ca merita! De ambele partzi.

    Am gasit, prin serendipitate la discutzia cu cine merge in iad si cine in rai (Miki parea ca vine cu mine, fiindca nu tzine post. Ha! Daca si asta e pacat, in ziua de azi…), o mica prezentare, foarte adecvata, care sa explice situatziunea mult mai eficient decit mine. Dau din casa, dar it’s only fair sa stim cu cine avem de-a face, nu? Iar unele dintre Dvs. deja stiu, asta e pentru inocentzi si neofitzi.
    http://9gag.com/gag/azg621m?ref=fbp

  7. vio zice:

    bine Vera, cer pardon!
    da´ la mine la bloc nu mai scrii fincă răspund io cu-ntîrziere de 3 luni? cer pardong ăghen dacă a fost nedelicat c-am întrebat 😦

  8. vera zice:

    vio, pai, e cam asa:
    1. daca nu am ce sa spun, de ce sa spun?
    2. daca tu raspunzi peste ani-lumina, nu am motivatzie, ca nu exista comunicare.
    3. stii bine catz scriu mail, doar tocmai m-ai banuit de Spam.
    4. mai bine zi cum e cu examenele, cind si cite ai si cu ce poate omu sa te ajute (daca totusi ie ceva pe lumea asta care sa)

  9. vio zice:

    am 4, încep în iulie. îs puse ca ominii, adică mor or les unu pe săpt. am de-văţat de nu mă văd, m-apuc peste fo săpt aşa, mi-am zis eo. adică ăsta-i planu’… este imperios necesar să mă ţin de el. 🙂

    piesa aia n-am putut-o vedea, da’ am văzut titlu’, o ştiu şi-m place ş mia mul de tot. mi-am cunpăra revista Vog (bine vogue) prima uară şi-ntîia dată căci avea interviu cu BB care nu e BrigiBardo. 6 ioro……………..

  10. Blog Vienez zice:

    doresc sa anunt publicul (nu ca ar nteresa pe cineva, dar na, ma dau si eu prin preajma) ca m-a bagat doctoru la dieta si nu mai am voie niciun fel de cioco in urmatoarea luna. viata fara cioco e pustiu. PUNCT.

  11. vera zice:

    Viena – compatisez profund. Si, ca sa zic sincer, as vrea sa stiu: DE CE? (Daca vrei/poti sa spui public, na, normal).

    Vio – io zic ca sa te apuci din timp, sa nunnebuneshti porma.
    6 ioro pt. intervieux cu BB e cam stiff. Nu aj da. Da depinde cum te prinde cu amoarea, desigur.

    • Blog Vienez zice:

      eh, za iujual, ca sa zic asa. se pare ca stresul dauneaza grav sanatatii, mai ales cand e asociat cu rontaieli aiurea intre mese. mi-a iesit o mare hidoasa glicemie, plus altele, asa ca nema dulce, nema alcool, nema aia, nema aialalta. vestea buna e ca e temporar, ca dieta e oricum echilibrata si atat de faina incat ma intreb daca o sa ma mai las de ea au ba :D. per ansamblu nu-s nefericita dpdv culinar, o sa ma lase la cioco iar dupa ceva timp, si vestea si mai buna e, iuhuuuuuuu, spre socul si groaza Legumiquei, ca balanta inclina catre cioco amaruie. ha!

  12. vio zice:

    Vera,
    îmi scapă orcum necesitatea or motivu’ egzistenţei revistei ăsteia, e tuată reclame ş din loc în loc un mini interviu. da’ conţinutu’ e mai mul inegzisten. or sînt eu cu capu’.

Lasă un răspuns

