Cu virgulă

Sunt conștientă de faptul că am oarșce deficiențe la amplasarea virgulelor, dar sunt așa de habarnistă că nu știu dacă sunt niște deficiențe tolerabile sau absolut groaznice. Adică, na, realizez faptul că nu-s din aia care nu pune niciodată virgulă (gen ca pe un blog pe care m-am dat la un moment dat și care mi-a plăcut doar că a scris „Domnilor vă mulțumesc” ceea ce zic eu c-a stricat tot efectul și că domnii ăia s-or fi simțit insultați că n-a pus virgulă după ei. Sau poate sunt eu mai sensibilă decât domnii cu pricina) și nici din aia care pune virgulă după fiecare cuvânt (sunt și bloguri din alea, na!, că tot am fost acuzată că sunt o elitistă care nu citește bloguri agramate).

 

Mă-ntreb dacă ar trebui să-mi cumpăr o carte despre unde se pun virgulele (sper că există) sau dacă merge ș-așa. Cu alte cuvinte, mă simt foarte eliberată de constrângeri acum c-am zis c-o las mai moale cu scrisul așa că, la o adică, pot să scriu oricât de des îmi vine.

 

De asemenea, încercarea de a fi mai puțin sihastră nu-mi face bine la încercarea de-a slăbi. S-ar putea crede că e ori una, ori alta, dar nu e chiar așa, că eu mă pot îngrășa și-n sălbăticie (oare cum stau cu virgulele?). Săptămâna asta am două cine de socializare, alelei talia mea!

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

23 de răspunsuri la Cu virgulă

  1. miki zice:

    Parerea mea e ca pui virgulele fix acolo unde trebuie. Nu citesc nici eu bloguri agramate pentru ca am un caracter urat care ma face sa blamez pe toti romanii care au un pic de scoala (adica au trecut de clasa a 5-a) si nu stiu sa scrie corect romaneste. Si le mai si spun verde-n fata si, in consecinta dumnealor ma injura, se uita pe blogul meu, ma vad si ma fac baba, si dupa aia ma blocheaza, asa ca mai bine-mi vad de drum, nu?

    • doarleguma zice:

      Dacă-mi amintesc eu bine, prin clasa a patra nu mai erau tolerate greșelile de ortografie. 🙂 Da-i adevărat că-n zilele noastre trebuie să coborâm ștacheta, deci e bine și cu a șasea.

      Eu nu le comentez nimic că știu că n-are rost. Trăim în universuri paralele și gata.

      Serios, intră pe blogul tău, atacă la persoană și dup-aia tot ei te blochează? 😀

  2. Sonia zice:

    Doamne (virgulă?) cât de drag îmi e de articolul tău! Și eu am o problemă cu virgulele. 🙂 Noroc că mi le mai pune fiica mea. Râd cu lacrimi. M-am trezit gândindu-mă dacă am scris undeva “Domnilor vă mulțumesc”. Cred că nu, Sau poate am o problemă și cu virgulele și cu memoria. 🙂

    • doarleguma zice:

      Nu era blogul tău. 🙂 Da, e virgulă după doamne, deși nu cred c-aș putea zice de ce. 😀

      Eh, și fiica ta de unde știe?! C-ai educat-o tu bine, de acolo! 😛

  3. vio zice:

    ca să fie fără virgulă ar trebui să fie Domnilor vă mulţumeşte!
    ( :DDDD )
    (alei da ce amuzantă sînt.)
    (nu mi se pare că ai o proplemă cu virgulele. a, o chestie pe care am remarcat-o la tine, care, nu, este o, greşeală căci a, greşi este, omeneşte :>
    este cum foloseşti tu foarte suit „aceea” care la mine în vocabular nu se există de nicio culoare, toate sînt „aia”. :)) (serios!) (ai min it!!!) :O
    🙂

    PS sau Domnii vă mulţumesc :> (în continuare, gruaznic de amuzantă m-am găsit la ora asta. uel.)

  4. Monica zice:

    Domnilor, vă (fă!), mulțumesc! Cu virgulele nu e greu: tot ce e între ele nu există! :))) Cum ar fi? Pe mine mă sperie adulții care li se adresează celor mici îngrozitor de rar și tare (în viu grai) sau cu virgule aiurea (în scris). Examplu: ”Sper, ca până când ne vedem din nou să vă placă povestea propusă pentru lectură.” (am schimbat eu niște cuvinte ca să nu vă apucați să dați căutare pe Google și să ajungeți la blogul clasei nepoțelului meu)

  5. Blog Vienez zice:

    vorba unui fost student: bai, Doamna, zic ca pui virgulele corect. si care e faza cu blogurile agramate?! e cul sa citesti toate prostiile emise de toti ineptii? nope, thanks. am destui pe langa mine in viata reala, macar in aia virtuala sa fiu inconjurata numa de cine mi-e drag 😀

  6. vera zice:

    Draga leguma, pui virgulele decent. Nu chiar pe toate, dar pe alea importante – da. Si, mai ales, nu le pui pe alea pe care nu trebuie sa le pui (de ex. – intre subiect si predicat, boala natzionala, de mare patrundere, adica si adinca si larga). Da, exista cartzi care te invatza unde sa pui virgula, dar mie mi se pare ca e foarte logic si ca nu e nevoie de mult studiu aprofundat.

    Frau R., sa mor daca am intzales gluma! Which is not my usual reaction, ca, de obicei, I get your humour. Sigh…

Lasă un răspuns

