Spălare de creieri

Sper să nu insult pe nimeni că nu intenționez (deși, cum am mai zis, cred, persoanele diminețoase mi se par ciudate), dar iar m-am indignat. Am dat peste un link la un site care se numește „How to wake up early”. Acuma, serios, cât să fii de dubios (eufemism – pentru spălat pe creieri, aș zice, dar mă mai gândesc) să te dai peste cap ca să-ți schimbi ritmul natural?!

 

De acolo am dat peste un alt link către un articol numit „Morning People Happier Than Night Owls”. Păi mi se pare și normal, că pe morning people nu-i ține nimeni noptea treji, pe când night owls sunt f..uți de organizarea societății să se trezească cu noaptea-n cap (asta dacă nu-s ceva originali, boemi, genii mai mult sau mai puțin înțelese sau alte cazuri patologice). Ah, și comentariile-s foarte drăguțe. Majoritatea sunt night owls, și ce să vezi, există un alt articol care zice că night owls sunt mai inteligenți decât morning people. Probabil de aia-s și mai nefe, nu din cauză că tre’ să se trezească devreme! Aiurea, toți suntem la fel de proști.

 

De asemenea, morning people câștigă mai bine (poate și de aia-s mai fericiți. Zic și eu – aș fi mai fericită dac-aș câștiga mai bine). De ce așa dacă night owls îs așa de deștepți? Early bird gets the worm? Sau morning people sunt percepuți ca mai conformiști fiindcă au ritmul impus de societatea capitalistă putredă (aia comunistă nu mai există, deci nu mai putem comenta. Oricum acolo nu trezitul de dimineață era criteriul pentru succes, cred. Dar chiar așa, oare Lenin și Stalin erau early people sau night owls? Sau ceva de dupămasă sau seară?)?

 

Tot așa ca ciudatul cu „How to wake up early” am un coleg care învață chineza (chineza!), bănuiesc eu ca să facă o carieră fulminantă în China și să devină ci.i.ău. Asta e o bănuială fără cea mai mică urmă de bază că n-am vorbit niciodată cu el ca să știu sigur cât e de ciudat, dar am mai scris p-aci despre cum antipatizez eu oameni fără să am nevoie de motive, strict pe baza imaginației. N-are nevastă chineză, să zicem că ăsta ar fi motivul (motiv extrem de respectabil, de altfel). Și nici mutră de boem fascinat de cultura și civilizația. Are mutră de tocilar conformist. De unde și bănuiala ci.i.ău-istă.

 

Tot articolul cu fe și nefe(riciți) zicea că oamenii devin morning birds pe măsură ce înaintează în vârstă. Mare mister! Oare să fie din cauză că au fost torturați cu trezitul de dimineață vreo 70 de ani de ajung, când ies la pensie, să zică chestii gen „Eu mă trezesc la 4 dimineața, maică, nu mai pot dormi, c-așa m-am obișnuit cât am lucrat 50 de ani”?!

 

În încheiere, țin să precizez că eu sunt seratică, între 10 seara și 2 dimineața mi se pare viața cea mai roz (dacă nu trebuie să mă trezesc a doua zi dimineața la 7, bineînțeles). Of, deci nici nu pot invoca fantomatica inteligență a night owls.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Spălare de creieri

  1. povestivieneze zice:

    sicer cred ca tine de ritmul natural al omului. am mai auzit si ca e legata toata treaba de ora la care ne-am nascut. eu una sunt mega féricita dimineata, pe masura ce vine dupa-amiaza ma pleostesc, ca sa imi revin pe seara. sunt o combinatie de night owl cu persoana diminetoasa, daca stau bine sa ma gandesc. singura perioada din zi in care sunt o varza trista e dupa orele 13, cum zisai.

  2. Monica zice:

    eu de la lucrat in ture de zi, după-amiază, noapte, călătorit pe tot felul de fusuri orare nu mai am nicio treabă cu ora la care m/am născut (8 dimineața), dar până la 25 de ani așa era cu spune Mașa de mai sus 😀

    • doarleguma zice:

      Eu m-am născut dupămasa, cică. Hm, interesantă explicație. Dar adevărul e că nici nu mi-ar plăcea să lucrez în schimbul doi. Atunci chiar aș simți că-mi petrec toată ziua la lucru (deși și acum mi se cam pare :D).

  3. Monica zice:

    am dormit alaltăieri, că aveam liber, vreo 15 ore, 12 plus 3 pisolino (som de după-amiază), m-am simțit ca bătută toată ziua și noaptea următoare. Jos somnul ! Azi e ziua internațională a somnului, se spune pe FB,apropo.

Lasă un răspuns

