Artă. Artă înaltă, pură şi nealterată

Mă uit acum la „După nuntă” să văd şi eu ce film minunat e şi ce păcat că n-a luat Oscarul (în alt an, nu acu’).

Deci în primul rând că m-am prins urgent (SPOILER!!!!!) că europeanul porc îmbuibat e pe moarte şi vrea să-şi lase familia moştenire indianului filotim.

Şi-n al doilea rând că se poate să fim mai puţin artistici, totuşi?! Putem spune o poveste şi cu mijloace mai economice. Sau putem fi artistici într-un mod mai subil. Fără atâtea prim planuri de foarte aproape şi fără atâţia uăci. C-or fi aceia actori buni, dar când arăţi un ochi (unul singur!) de aproape ăla nu transmite nimic, dar nimic. Aşa că a se scuti.

A trebuit să întrerup transmisiunea ca să-mi expun indignarea (indignarea e starea mea naturală, se vede treaba) aşa că-s curoiasă dacă pân’ la urmă indianului filotim îi vine gândul ăl bun să-l adopte pe copchilul lăsat în urmă până nu-şi taie acela venele, sau danezii-s mai lenţi ca ardelenii (să fie clar – io mi-s ardeleancă, a se proceda cu grijă în caz de glume).

Poate sunt aşa de sensibilă la artă şi din cauza mirificului serviciu – iar se-adună ipocrizia din mail-uri până dă pe dinafară. Şi putem lupta împotriva cancerului purtând o broşă albastra – şi cică şi acum doi ani mii de angajaţi au luptat, dar pun pariu că atunci au avut o broşă roz că era cu cancer la sân, nu generic ca acum.

Eh, oricum, sfânta indignare + simţul meu artistic exacerbat au produs a doua postare pe ziua de azi deci pot avea uichendul liber. Dacă vreau. Şi dacă nu sâmţesc fiorul creator.

 

LE: Bun, s-a terminat. Probabil că orfanii indieni sunt construiţi din altă plămadă decât restul oamenilor. Sau dispun de înţelepciune orientală de care noi n-avem aici pe superficialul continent.  Dar scena cu danezul care nu voia (vai, de când cu cratima mi se pare că tre’ să respect individualitatea verbelor a voi şi a vrea. Ceea ce înainte nu mi se părea că ziceam că-s prietene bune, ce mai contează dacă le combinăm) să moară a fost bună – mai puţină artă şi mai multă aderenţă la realitate şi, deci, bun simţ.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

