Consideraţiuni dulciuristice

Nu ştiu de ce-am dezvoltat aşa o pasiune pentru titluri din ce în ce mai fanteziste, dar sunt curioasă să văd unde ajung.

 

Oricum, ideea e că azi am intrat pentru prima oară de când sunt aici într-o cofetărie aborigenă şi am cumpărat prăji. Hm, poate-ar fi trebuit să zic consideraţiuni prăjuristice, Sau prăjituristice. Dar azi n-am turistat. A fost mâncabilă, dar nu extraordinară. Şi am dat 3 euri pe două prăji. Acasă ar fi costat mai puţin şi ar fi fost mai bune. Deci una pe care o chema arlechin cu ceva cioco şi una cu coacăze sau ceva asemănător, precizez pentru cine-i curios.

 

A nu se înţelege c-am dus o viaţă extrem de tristă pe aici şi n-am mâncat nici o prăji. Am mai mâncat prăji (şi-ncă destul de bune) în cofetării mainstream, ca să nu mai vorbim de oferta limitată din restaurante (de obicei sufleu de cioco sau cum îi spune la chestia aia cu un pic de aluat pe dinafară şi multă cioco topită înăuntru, tiramisu, ştrudel, clătite sau cheesecake. Cam astea sunt ofertele obişnuite din restaurante. Un pic trist). Şi apropo de ciizcheic, mă disperă moda asta. De ce a fost importată şi adoptată cu atâta entuziasm in Europa? Că aici sunt şi prăji adevărate, nu avem nevoie de tristeţile alea americane. Bine, poate şi ciizcheicul (e cu doi i, nu?) să fie bun, dar nu se compară cu o prăji adevărată. Adică arată trist rău lângă o prăji adevărată şi trebuie să fii un pic ciudat să-l preferi prăjiturii – adevărate, bineînţeles. 

 

Na, c-am ajus la ciizcheic ş-am uitat să menţionez că prăjiturile astea de azi au fost noutăţi pentru că le-am cumpărat dintr-o cofe de cartier, nu dintr-una poş. Las’ că mă duc eu acasă de Paşte şi vizitez toate cofetăriile relevante!

 

Şi întorcându-mă la viziunea americană despre dulciuri, deşi n-am fost niciodată în SUA mi-am făcut o părere în stilul meu caracteristic că doar n-am nevoie de documentare. Sunt om deci am păreri – oricât de nefundamentate. Aşa, şi eu sunt de părere că dulciurile americane sunt nişte depreseli groaznice. Adică ciizcheic şi brauniiz şi cuchiiz şi capcheics (era să uit de capcheics)?! Şi n-am înţeles care era faza – că eu încadrez cuchiiz, de exemplu, la categoria pâine uscată un pic dulce – până n-am citit o postare pe blogul culinar al lui Suzi în care se mira ea că ce reţetă-i aia în care pui o parte făină, o parte unt şi o parte zahăr?! M-am şocat şi eu cât sunt de antibucătăreasă – păi cum la fel de mult zahăr ca şi făina?! Vai, ce trist trebuie să fie să fii copil american şi maică-ta să-ţi dea pâine uscată cu mult zahăr pe post pe prăji şi tu să nici n-ai habar că există prăjituri adevărată pe lume!

 

Asta pe lângă faptul că ciocolata americană e nemâncabilă. Cică au altă legislaţie despre procentul de unt de cacao sau ceva. Vai, ce bine-i să te protejeze legea de ciocolată proastă! 

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Consideraţiuni dulciuristice

  1. Monica zice:

    Suntem pe aceeasi lungime de unda in privinta dulciurilor americane (de la ciiiiischeic la ciocolata (ar trebui sa li se interzica s ao numeasca asa). toate par improvizatii sau oglinda vietii lor saracacioase. ca sa nu spun ca am mancat dulciuri in US and A si au o tona si jumatate de zahar, cat sa nu simti ca mai exista si alte ingrediente in compozitie (or fi existand?!) sus dulciurile frantuzesti! sus dulciurile siciliene! sus europa!

    • doarleguma zice:

      Eu cred că povestivieneze ar spune și sus dulciurile vieneze. 🙂

      Da, Europa știe cel mai bine. Noroc pe americani că nu știu ce-i aia cioco adevărată și cum sunt prăjiturile adevărate că altfel s-ar sinucide în masă.

    • doarleguma zice:

      Și sunt ușurată că nici ție nu-ți place ciizcheic. Ăsta e un subiect destul de spinos și mă temeam că o să nasc controverse vii. Ceea ce nu-mi doresc, eu vreau să fie pace și armonie și să fie toată lumea de acord cu mine. 😀

  2. Monica zice:

    imi place dar o gasesc, ma ierti, taraneasca. nu e deloc delicata si motiv de mandrie. o mananci, te saturi, nu te lauzi. si poate eu vorbesc despre prajitura cu branza de vaci, nu de cheescake cu biscuiti sfaramati si inecati in unt. sus dulciurile austriece SI UNGURESTI!

  3. anne zice:

    legumesifructe, de cand te-am descoperit prin intermediului blogului lui Suzi (de cand te-a „luat” in blogroll, ca sa zic asa) te citesc cu foaaarte mare incantare si iti dau dreptate in multe cazuri. ca si acum, in privinta ciizcheicului, care este totusi o cestiune spinoasa. pe-aici a spune tare si raspicat ca nu-ti place ciizcheic e riscant – risti un linsaj.
    in rest – yes, i agree, sus prajiturile continental-europene! (la cele englezesti nu prea ma pricep -exista si prajituri englezesti? nu ma refer la toate tipurile de biscuiti si delicioasele scones, care insa nu se pun, pentru ca as zice ca sunt toate din categoria tee biscuits/pastry)

    anne

    • doarleguma zice:

      Vai, Anne, dar te rog spune-mi doarlegumă, legumeşifructe sună aşa de formal! 😀

      Viziunea mea (n-am fost niciodată în ucapa dar am o opinie foarte hotărâtă) e că nu există prăjituri englezeşti. Deşi fac ei ceva (nu mai ştiu sigur dacă-i zice fruitcake sau e doar imaginaţia mea) chestie de Crăciun care-mi place – teoria mea e că bagă droguri halucinogene în chestia aia că dac-o vezi sau auzi de ea n-ai zice-n veci că e bună.

      Biscuiţii în în viziunea mea sunt tot pâine uscată dulce. Dar viziunea mea e dominată de ciocolata cu lapte, deci am standarde foarte înalte! 🙂

  4. vio zice:

    Cizcheik e o gluma proasta. Ca si cioco cu iaurt. Alei.
    Ps lu P. ii plac ambele.
    n-ai cu cine, dom’le, n-ai cu cine!

    • doarleguma zice:

      Mărturisesc că suport ciocolata cu lapte și cremă de iaurt. Nu o aleg dacă am alternative mai normale, dar la o adică merge.

      Sper că i-ai arătat lui P. postarea asta ca dovadă a faptului că cizcheicul suge!

Lasă un răspuns

