Mămăligă fusion

Pe la 3 după masa stăteam eu, așa, în pat (deci, vă rog!, m-am trezit înainte de două, dar am citit eu undeva cândva că nu-i bine pentru inimă să te ridici brusc din pat) și mă gândeam că parcă mi-e foame și-ar trebui să mănânc ceva cald că doar e duminică. Dar nu aveam supă la plic (că doar nu-i sănătoasă și încerc să mă las) și mă cam săturasem de paste așa că m-am gândit mămăligă!

 

Dar n-aveam brânză balcanică (aka telemea în oarecare măsură), nici iaurt (pe post de smântână). Așa că m-am gândit nu-i bai improvizez. Cu pecorino că aia era singura brânză disponibilă. Și mălaiul era din ăla rusesc cu măcinătură mai mare decât la cel românesc. Deci triple fusion!

 

Din păcate nu pot să testimoniez despre cum e mămăliga cu mălai rusesc și pecorino că mi-am amintit că aveam trei cartofi care-și așteptau rândul de mai bine de o lună (cred, nu-mi amintesc sigur). Așa c-am măncat cartofi piure cu un pic de unt, lapte și cu o cantitate moderată de pecorino.

 

După care am fiert niște vin poate ar fi trebuit să-l fierb mai mult să se evapore alcoholul că acum sunt oarecum alcoolizată și trebuie să-mi spăl părul. Nu cred că-i foarte bine să fii alcoolizat când îți speli părul – face rău la echilibru.

 

Și am terminat de citit și The Secret Diary of Adrian Mole aged 13 and three quarters și dup-aia iar a trebuit să mă gândesc ce să citesc next. Am hotărât c-ar trebui să rămân la scriitoare britanice dacă tot fac așa treabă bună și era să iau o carte de-a lui Doris Lessing. Dar dup-aia mi-am amintit și că nu mai știu română și-ar fi cazul să citesc ș-o carte în română. Și-am găsit prin bibiliotecă una de Iris Murdoch. Deci victorie.

 

PS: Și-am uitat să menționez – mi-am găsit mărțioarele, erau chiar sub nasul meu cum deschideam sertarul, dar să nu insistăm. Vai ce chiciuri! Am optat pentru unul de ceramică cu floarea soarelui sau ceva de genul, care e cel mai prezentabil. Intenționez să-l port mâine la lucru – să vedem cum se prezintă după ce se mai evaporă aburii alcoolici.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Mămăligă fusion

  1. vio zice:

    alcolu’ este vital uneori!
    ţin să te conplimentez pen mai multe: ştii să faci mămăligă, ai făcut pireu (!) (nu-mi vine să cred că P. a făcut ieri din plic :((( ), ai citit cartea aia care cum e că o am şi eu, pe lîngă multe altele necitite – e un fel de ciclit preadolescentin cu băeţi? :-))
    conpătisez cu spălatu’ pe cap, mă gîndez să servez şi eu ceva ca să-mi fac chef. ah, ce mă mint, chefu’ ăla nu vine niceodatăăă!!!

    • doarleguma zice:

      Mie mi-a plăcut cartea. Da, e un fel de precursoare a lui BJ, dar cu un băiat aproape adolescent. Şi amuzantă într-un fel mai amărui. Dar faină.

      Eu n-am nimic împotriva spălatului pe cap – ce mă disperă e să aştept să se usuce. De aia îmi convine maxim vara că e wash and go (da, stă ca o căpiţă, dar aia e oricum starea lui naturală).

  2. vio zice:

    io nu po să aştept să se usuce, că po să-mi scriu biletu’ medical dinainte, dacă-l las ud. adică să stau în baza lui să se usuce 😦

  3. Monica zice:

    pentru ca voi nu sunteti fani karl lagerfeld ca sa aflati desre minunile samponului uscat! mie nu-mi place sa-l spal pentru ca eu vreau intotdeauna sa evit efectul capita si il coafez cu arta, precizie, dedicare, daruire si alte cuvinte care ar masca nervii si durerile de brat prin care trec pana termin. eu ma tot uit la niste malai negrisat pe care l-am procurat de la niste tarani italieni care voiau sa ma invete pe mine cum sa invart mamaliga pana le-am spus: eu sunt neam de mamaligari, nu ma invatati voi pe mine! Nu, nu ma invata dar nici nu sta nimeni 40 de minute cu nasul in cratita si muschii antebratului drept solicitati peste masura. asa ca ma gandesc sa investesc in niste cartofi galbeni, pentru piure. pecorino e branza puturoasa de oaie, nu!

    • doarleguma zice:

      40 de minute?! Dumnezeule! Acuma înţeleg respectul lui Vio.

      Nu, eu învârt maximum 10 minute (bine, adevărul e că asta rusească nu trebuie învârtită prea mult. Şi nici nu face cocoloaşe), dar mai degrabă 5. Iese cam al dente, dar eu n-am standarde înalte.

      Pecorino ăla de-l vând la magazinul de delicatese din mol nu e tare puturos. Plus că pe lângă unele brânze de pe aici ar fi oricum parfum.

      Coafatul tonifică muşchii braţelor deci e benefic. 😀

  4. Monica zice:

    eu tot nu reusesc sa ma prind daca de fapt as putea sa o invart 10 minute dupa care sa o pun in cuptor cu branza neputuroasa si sa nu iasa a dente. tragedia cea mai mare cu mamaliga cu branza si iaurt a fost in Mexic, unde abia dupa incident m-am prins ca nu exista iaurt alb neindulcit. ala de scria ca e fara zahar nu era normal, cum credeam, ci indulcit cu cine stie ce substante. aveam sa aflu dupa ce l-am turnat artistic pe mamaliga bibilita 40 de minute pe ochiul aragazului, imi intelegi trauma. ce de lucruri utile povestim, ti-am mai spus de ce apreciez mai mult decat pozitiv acest loc!

    • doarleguma zice:

      O s-o-ntreb pe maică-mea care-i faza cu 40 de minute. Că mie tot nu-mi vine să cred. Dacă nu ții neapărat să fii foarte neaoșă poți folosi praf din ăla de polenta instant. Cel puțin prin alimentarele de aici există și nici nu-ți trebuie 5 minute până se-nvârtoșează substanța (cred, n-am încercat).   Vai, ce groaznic să amesteci degeaba 40 de minute! Am mai citit pe undeva despre trauma ta cu iaurtul dulce, dar nu știam că e așa de justificată.   Mulțumesc că apreciezi locul. Eu mă străduiesc să-mi împărtășesc cu omenirea talentele deosebite în privința bricolajului (becuri) și a gătitului (cartofi fierți).

      ________________________________

      • doarleguma zice:

        Hm, deci dacă comentez din mail e fără alineate.

        Eh, oricum ideea e că blogul ăsta îmi și îmbogățește viața – fără el nu aflam eu că becurile eco sunt nocive pentru intelect și nici că mămăliga se fierbe 40 de minute.

  5. Monica zice:

    n-or fi cjhiar 40 de minute dar 30 sunt. nu vreau instant, eu sunt eco bio snob si altea alea toate la un loc. aproape ca m-am bucurat ca au gasit bacterii din materii fecale in tartele congelate de la ikea!

    • doarleguma zice:

      Serios? Păi tartele nu-s cu fructe? Cum or fi ajuns fecalele acolo?! N-or fi spălat fructele.

      Mie mi se pare cam sinistră moda asta cu mâncare ieftină şi proastă. Păi în unele ţări nu mai găseşti roşii cu gust de roşii nici dacă eşti dispus să plăteşti pentru ele.

Lasă un răspuns

