Aşa ceva!

Poate am mai avut titlul ăsta că tot timpul am titluri indignate, dar ce să fac dacă am o viaţă indignantă!

 

Deci duminică mi s-a ars becul de la lampa (lalofonie) de lângă pat, ocazie cu care am obs că are înşurubătorul (nu ştiu cum îi zice) mai mic decât la becurile obişnuite. De asemenea trebuie să menţionez că becul ăsta mă ţine de când am început să folosesc lampa, deci vreo doi ani şi jumătate. Aşa că n-am de ce să mă plâng. Era un bec Philips în caz că e cineva curios.

 

Şi aşa am zis eu azi ia să mă duc la molul de care aparţin să caut bec de-acela (am dus mostra cu mine). Şi m-am dus la mol şi ce credeţi! nu era nici un magazin cu becuri în tot molul! Păi aşa ceva! Cum se poate?! E adevărat că-i un mol mai mic, dar totuşi ar trebui să aibă becuri, nu?! 

 

Aşa că am luat autobuzul şi m-am dus la centrul comercial de care aparţin că acolo ştiam sigur că este magazin cu becuri + Tesco care are şi el becuri deşi am zis că nu mai iau de la Tesco acum că am avut dovada diferenţei dintre becurile Tesco şi Philips (care se poate să fie doar o întâmplare, dar eu îmi formez repede certitudini). S-a dovedit că era un magazin cam penibil, nu avea bec Philips de care căutam eu şi până la urmă în disperare de cauză a trebuit să iau un bec Osram lumânare nu rotund cum era al meu şi transparent nu alb. Mă-ntreb dacă o să chiorăsc de la el, oare e mai bine alb decât transparent? Plus că nu era cu fitil (sau cum îi spune sârmuliţei ăleia care se rupe când se arde un bec) ci halogen eco ce-o fi şi aia. Sper să nu-mi cauzeze la ochi, am destule dioptrii şi aşa.

 

Şi dup-aia m-am dus şi la Tesco să văd ce becuri au că poate găsesc şi acolo Philips. N-am găsit, dar am găsit bec rotund dar nu perfect că era tot transparent nu alb. Şi tot cu fitil ciudat că ăla halogen eco. 

 

Totuşi există şi o parte pozitivă oarecum. Deşi n-am găsit la magazinul de becuri bec mic rotund cu înşurubătoare normală pentru hol (da, încă n-am lumină pe hol), am găsit la Tesco. E adevărat că-i marcă Tesco, dar e mai bine decât nimic.

 

Ca să nu închei într-o necaracteristică notă vag pozitivă mă mai indignez o dată: cum se poate să existe un mol fără magazin de becuri?

 

Hm, şi recitind chestia de mai sus mi-am dat seama că de fapt nu ştiu dacă becul lampei era cu fitil sau halogen eco că e alb deci nu văd înăuntru. Oare ar trebui să-l sparg şi să mă uit?!

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Aşa ceva!

  1. vio zice:

    vai nu-l spărgeaaaa 🙂
    fasung îi zice crecă la cuvîntu’ ăla de nu ştii tu cum se cheamă, cînd e becu’ mai mic. or dulie, zice decsonlain! http://dexonline.ro/definitie/fasung
    deci noi le-an zs pa la tuate becurle eco, după ce ne-a esplicat mama lu P. că o fo super scandal în doiceland la tivi cum că te face prost becurle eco, că scapă mercur (emană etc.) şi mori încet da sigur de parcă alfel n-ai face-o. asta fincă ampresea că oficial din sept-oct 2012 nu se mai comercealizează becurle de modă veche, da’ P. o apucat să mai facă o comandă de juma’ de depozit de amazon cît încă mai se putea, pe ultima sută de metri. 🙂

    m-a uns la suflet lalofonia, tre’ să-ţi zic. :))

  2. vio zice:

    vai da credeam căci e reglementare ioropeană!! :O
    o să avem în vedere pentru stocuri 😀

  3. vio zice:

    ridicol?!?!?! ar iu chidiiin miii? :O
    iote aici:

    e-n germană, cer pardon, cu siguranţă există docomentaţie pe net şi-n englesă. :>

  4. povestivieneze zice:

    vai daca stiam, cand am fo in cehia luam becuri, nu portzolane!!! urasc becurile ecocacamaca, care (sic!) cica de fapt sunt megapoluatoare! (nu pot sa ma uit acu la filmul de la vio, despre asta este?)

  5. vio zice:

    da, despre asta e. şi nu numa’, e că-s dăunătuare sănătăţii tale perzonale, plus căci daca s-a spart unu’, ai rupt cuiu’!

  6. vio zice:

    cică becurle ăstea eco orcum emană o lecuţică de mercur permanent, care tînpeşte, înbolnăveşte nu mai ştiu ce. iar în clipa cînd se sparge un bec din ăla, datorită mercurului ăluia care se degajă-n aer instantan :)), ar trebui tot în clipa aia să-ţi pui o mască pe faţă şi să părăseşti idem incinta şi să revii nuj după 20-30 min să strîngi cioburle. deci dacă să-ntîmplă asta la o grădiniţă, e nasol. mă rog, zic ăia la reportaj. asta dacă e reportajul pe care l-a văzut soacra, că io nu m-am uitat la tot, dat fiind că deja nu mai am becuri din ălea 🙂

  7. Monica zice:

    no, noi om fi tâmpiți deja. Folosim de la philips, dacă tot e voie cu nume de firme :)) becuri eco dar, tam tam, nu cu lumină albă care te face robot pe ogorul patriei, ci cu lumină caldă, căci aici pare să fie șpilul pe care l-or fi exploatat în documentar. Asta pentru că cele neeconomice pe care le-am adus din Mexic(le aveam cumpărate, nu am făcut provizii) știind de nebunia din UE erau pentru alte coordonate fizico-electrice la care acum nu mă mai pricep. Vivat 220! Pe de altă parte îmi amintesc că aveam vreo 10 ani și îmi invidiam o colegă de școală că avea neon în bucătărie pe când noi nu:) Cât despre tema articolului, nu, la centrul comercial poate la magazinul cu lămpi să fie. Noi am constatat că dacă luăm de la supermarket și se arde, arrivederci bani. Dacă le luăm de la fierăria (magazin de unelte, becuri, uși, yale, chei șamd) îți dau banii înapoi. Trăiască experiența de viață! Trăiască postările de blog cu adevărat importante! De mult n-am mai vorbit despre becuri!

    • doarleguma zice:

      Vai, Monica, dar eu mai am o postare despre becuri. Pentru că blogul meu vorbește despre lucrurile cu adevărat importante!   La centrul comercial la magazinul cu electrice gen Altex. Acolo am găsit. Dar la mol nu era magazin cu electrice.

      ________________________________

  8. povestivieneze zice:

    bre, io urasc becurile astea noi. in bucataria veche adusese junioru niste lesinaturi de becuri din astea noi de ma lua cu nervi (na, copil cu sechele comuniste io, vad bec chior ma ia cu pandalii). de fapt porcariile astea, in afara ca au mercur si nu mai stiu ce, sunt un fel de a baga bani in bozonaru producatorilor, ca sunt si scumpe cu spume. din partea mea HUO alora care le-au inventat si celor care au facut lobby pt ele!

    • Monica zice:

      Păi sunt scumpe pentru că ăia care concep prețurile și-au spus că dacă tot țin mult să constați tu că tot aia e, decât 5 becuri normale.Țin minte că un amic era împotriva lor de la bun început și m-am gândit ce nemilos cu planeta poate fi el. Planeta o să fie verde și noi tâmpiți sau morți!

  9. miki zice:

    Deci, vaaaai! de la asta-s io asa, un pic tralala? ca mi s-a spart un bec d’asta si-n loc sa parasesc incinta m-am apucat sa-l strang si sa dau cu aspiratoru’, de frica sa nu-l haleasca/linga mâții.
    Eniuei, sunt fericita posesoare a unui bec de-o 100 W la lampa de citit (vio, si io c-o lalofonie! ț-o plăcut și de-a mea?) s-inca unu’ de schimb, pe care-l protejez cu prețu’ vieții mele de mioapă

Lasă un răspuns

