Memento Mori

Răceala mea e aproape trecută așa că nu îmi scriu postarea asta pentru a încerca să mă obișnuiesc cu moartea, ci pentru că tocmai am terminat cartea omonimă (sper să nu-mi aducă titlul multe căutări de comentarii poetice) a lui Muriel Spark și două dintre citate mi-au adus aminte de chestii de pe blog, plus că m-au făcut să mă gândesc: „Eh, mai există și alte personaje literare care au probleme din astea, nu numai eu”. Care eu teoric nu-s personaj literar.

Primul este al lui Charmian și zice așa: „She had been quite eighteen years of age before she had realized that everyone did not love each other” și este despre naivitățile mele mărturisite pe undeva pe blog + de o postare mult mai grațioasă și mai succintă a Forfecuței (pe care am găsit-o în blogroll-ul poveștilorvieneze). Și a gândit asta înainte de întâlnirea cu Guy.

Al doilea e al lui Guy și l-a gândit după întâlnirea cu Charmian: „Yesterday he had been an old, serene mad. Today he felt youger and less peaceful. How could one know at any particular moment what one’s old age finally amouted to?” și este depre inexistența reperelor absolute. În orice, nu numai în vârstă.

PS: Și poate un pic și despre carte: mi-a plăcut. Dar cred c-aș prefera să mor înainte să fiu foarte bătrână. Sau dac-ajung foarte bătrână atunci să fiu excepțional de sănătoasă, pritipliz.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Memento Mori

  1. povestivieneze zice:

    bah, nene, astea sunt postari sa le citesti duminica dimineata la cafea?? nu. dar de foarte acord cu cei ai zis la finalul postarii. (stii ca io fac aging studies, nu? 😆 )

    • doarleguma zice:

      Ce să fac dacă asta citeam?! Acuma citesc Platforma lui (şi aici copiez literă cu literă de pe copertă) Houellebecq care-i şi mai deprimantă, la o adică dar poate totuşi n-o să scriu despre ea că mi-a trecut (aproape) răceala şi mi-am mai revenit cu nervii capului. Ce-s alea aging studies? Studiezi bătrâneţea?

Lasă un răspuns

