Ah, tinereţile mele!

Sau cum evitam eu să învăţ pe vremea când era cazul (este primul meu subtitlu!)

Antescriptum (c-am uitat să scriu, dar scriu acum, la-nceput, nu pun la sfârşit cum ar fi normal): această postare a fost inspirată de Vio care e mai harnică decât mine. Şi care m-a adăugat în blogroll! Şi gata, de acum nu mă mai laud cu cine mă adaugă. După Suzi şi Vio, cine mai contează?! Nimeni.

 

În primul rând să stabilim care este perioada mea de maxim intelectual (da, maximum, şi e doar al meu, nu în general, nu-nseamnă că devin geniu): seara târziu. Şi dacă societatea nu ar fi aşa de crudă ziua mea ar începe pe la 2 după masa (lejer, cu o lectură – nu-s în stare de socializare aşa de devreme) şi s-ar încheia pe la 2-3 noaptea. Tot cu o lectură ca să-mi golesc mintea de minunile de peste zi.

Prima oară am simţit (primele cinci clase nu se pun) că era cazul să învăţ înainte de bac. Şi am dezvoltat un algoritm relativ simplu: mâncam şi apoi, bineînţeles, nu puteam învăţa imediar după că trebuia să-mi fac siesta. Aşa că dormeam un pic. Şi când mă trezeam mai mâncam o tură. M-am îngrăşat cu câteva kg, dar a meritat! N-am învăţat pentru bac. Apoi am avut noroc porcesc şi mi-au picat Eminescu şi Slavici la oral. Că dacă-mi pica orice poet mai nou o îmbulinam. Oat?! Nu toată lumea are creier pentru poezie! Am dat bac economic aşa că nu accept critici pe tema că de ce nu m-a-nteresat destul poezia. Că nu eram umană, de aia. Ăă, în sensul că eram economică, nu inumană.

La mai puţin de un an după bac a urmat prima sesiune. Eh, aici s-au schimbat lucrurile şi metoda de abordare. În vreme ce bacul l-am petrecut la ţară unde n-aveam decât vreo două-trei programe la televizor, prima sesiune am petrecut-o în oraş. Tot nu în condiţii optime, din păcate. Aveam un televizor vechi care prindea numai câteva canale, iar Mediaset nu mai era o opţiune de vreo doi sau trei ani (vai, ce rău mi-a părut după Italia 1!. Şi un pic şi după Canale 5 şi Rete 4). Şi deci mă trezeam eu pe la 2 când venea maică-mea de la lucru (că am făcut faculta în oraşul de baştină – a fost ca un fel de liceu, dar cu orar mai bun că nu-ncepea în fiecare zi de la 8) şi trebuia să-mi umplu timpul până pe la 9 seara când începea mintea să-mi funcţioneze. Şi nu puteam să citesc, da?, că mă simţeam vinovată că citesc în loc să învăţ. Aşa că trebuia să mă uit la televizor (are sens, ok?! Cred că vina despre citit mi s-a inoculat din copilărie, dar pe vremea aia nu aveam ce vedea la televizor aşa că).

Şi aşa se face că am văzut tot felul de prostii de care nu-mi amintesc (ce bine!) + Marimar (o prostie pe care mi-o amintesc vag, din păcate). Vai, cum se-ntorcea Talia spre camera de filmat şi-i spunea fotbalistului ăluia nu mai ştiu ce! Mai rar aşa joc actoricesc prost! Şi un regizor de excepţie, clar!

În următoarele sesiuni, Doamne ajută, s-a mai îmbunătăţit oferta la televizor între orele 16 şi 18. Sau aşa cred, că nu-mi amintesc de alte traume.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

36 de răspunsuri la Ah, tinereţile mele!

  1. doarleguma zice:

    După cum se poate bănui, am scris această postare ca să amân raportul pe care tre’ să-l termin în seara asta. Nu mai bag şi-un post scriptum.

  2. vio zice:

    😀
    şi eu care mă flatam că te-ai deconectat de la net, ca să nu răspunzi politicos aberaţiilor mele. 🙂
    dacă te pune Oprah în blogrol, ce te faci? :))))

    mă-ntorc la epiglota mea şi te iert de confidenţe despre cum rup eu cartea etc. faptu’ că-s la cursu’ 5 din 13 spune multe despre stilul meu de a învăţa. examenu’ e marţ la 14, in case iu uăr uandăring. şi nu-s din aia care face nopţi albe, îmi cad oqii-n gură acu’ de somn, da’ deci măc smă ui la epiglotă, jador!!

    succes la raport! 😀

    • doarleguma zice:

      Dacă Oprah are blog eu oricum nu-l citesc, deci nu mă-ntere. Somn uşor!

      Mersi, am nevoie, încă nu m-am apucat de raport.

    • doarleguma zice:

      Şi să ştii că mă străduiam să nu răspund. ai văzut, sper, că de câte ori îmi scrii să nu mai răspund mă străduiesc să te ascult. Până mă provoci iar. 😀

      O să-ţi ţin pumnii marţi la 14!

      ________________________________

  3. vio zice:

    sper că nu tre să-l termini pînă la miezu’ nopţii sau că e fezabil 🙂
    mersi de urări, asemenea, rupem de politicoase ce sîntem! 😀

  4. vio zice:

    am terminat în felul meu cu epiglota şi mă culc şi sper să mă trezesc ca o eroă fuarte devreme şi să torn nişte litri de cafea pe gît şi mai vedem.
    succese (sau succesuri?! căci sînt confuză!)
    bye 🙂
    din nefericire, tre’ să merg la un curs mîine şi asta înseamnă că pierd vreo 5 ore per total, cu pregătit, drum, curs, drum, aşezat la învăţat, if iu nou uat ai min…
    ai sed bai! 😀
    continuaţi, continuaţi!!

    • doarleguma zice:

      Succesuri și eșece, bineînțeles.

      Să pierzi 5 ore de stat pe net, adică? 😀 Așa simt și eu despre lucru.

      • vio zice:

        5 ore pe net sînt suplimentarele, din păcate prognoza mea de 5 ceasuri cu mersul la curs în Frankfurt a fost că am plecat la 9:20 de acas şi am ajuns napoi pe la 14 şi ceva. bine, am fost la cantină cu fetili (o fo potol naşpa) ca să mă mai plîng de ce mult am eu de învăţaaat şi ce prost merge.

        cum? nu ăsta era blogul cu platforma academică?!?!? am fost indusă în oroare? doresc banii înapoi!!! :O

        😀

        • doarleguma zice:

          E cu platforma academică, n-o asculta pe poveștivieneze că e confuză. 🙂 N-a mâncat destul skittles. 😀

          • vio zice:

            apdeit: mititica de mine s-a culcat pentru doăzeci de min ş-a dormit o oră juma. uel. acu mi-e somn. :-s

            • doarleguma zice:

              Mi se pare normal – după o oră jumate de somn trebuie să te odihneşti. 😀

              • vio zice:

                şi n-am făcut nimic so far – adică ba da, crecă pisica noastră are febră de cîteva zile şi ce moment mai bun decît ăsta să mă interesez ce-i de făcut şi unde şi cînd. sper să merem mîine la 8 cu ea la doctor. evident, nu era planificat.
                imediat o să servesc (!) pentru prima oară un redbul, să sperăm cu efect…

                te-i mai dus la sporturi extreme?

                • doarleguma zice:

                  Nu m-am dus, că-s răcită. 😦

                  Cum îţi dai seama că o pisică are febră? De asta ţi-a dat voie la ea în cameră?

                  • vio zice:

                    îi coc creierii :-s
                    şi i-au curs ochişorii tare zilele astea, şi a mai strănutat şi i-a curs şi nasu’ şi s-a fosăit şi se fosăie mai caraghios ca de obicei, da’ nu mai e aşa de funny.

                    I’m a very very bad EMMM mama. 😦

                    • doarleguma zice:

                      Nu eşti mamă rea. Cine s-ar fi gândit că pisicile au febră?! Mie nu mi-a trăznit niciodată prin cap.

                      Ar trebui să vă mutaţi la mediterană. Pisicile de acolo întotdeauna par foarte sănătoase.

  5. vio zice:

    cînd termini, poate vrei să vezi ce mai e pe la televizor:
    http://thelovesofjudith.tumblr.com/post/42780225448/10-02-2013-sunday-uite-asa-cum-ne-vedeti-o-sa-i (reclamă fuarte mascată)

  6. povestivieneze zice:

    de ce? de ce? de ce vrei tu sa vorbim despre studii cand eu inca nu am terminat lucrarea de seminar care avea termen acu doua saptamani??? aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! ma duc sa ma dau pe bloguri, ca acu nu mai e la moda teveul cand procrastinezi ceva telectual pentru scoala 😀 (ca si cand acuma n-as fi pe un blog, as fi pe o platforma academica de studiu. mda. vezi cum ma raportez io la tine, blogul tau e practic casa mea, traiesc aici cel putin o ora pe zi :D)

    • doarleguma zice:

      Păi ce vrei să spui? Că blogul meu nu e platformă academică de studii?!

      Vrei să bag literatură engleză? Că m-am visat azi noapte o grămadă cu O călătorie în India a lui Foster. Nu mai țin minte ce, dar pot inventa.

      Mi-am dat și eu seama aseară că dac-ar fi să mă apuc iar de școli, aș procrastina pe interneți, nu mi-aș cumpăra televizor. Dar acum 15 ani…

  7. vio zice:

    nu mai pot răspunde acolo unde ne conversam, o fi şi ăsta un semn al universului care-mi mai dă o şansă… mi-e foarte milă de Căselu’ şi sînt mîncată de remuşcări. sper să rezolvăm fabulos mîine dimi. deşi n-avem programare. uel.

    • doarleguma zice:

      Of, o să-i ţin şi eu pumnii căţelului tău. Aşa un pisoi frumos trebuie să fie şi sănătos. Să-mi spui cum a fost după aia.

      Şi la 14 îţi ţin pumnii la şcoală.

  8. vio zice:

    14:15 – 15:45 please 🙂
    te ţin la curent. şi Dvs. fă-te bine!

    • doarleguma zice:

      Oki. Precizie nemţească. 😀

      Mulţu. Mi-a scris antrenoarea mesaj să mă culpabilizeze că nu m-am dus. C-am uitat s-o sun să-i zic de răceală.

      Eh, oricum oamenii se însănătoşesc mai uşor. Să ne concentrăm pe EMMM.

  9. vio zice:

    profa de ebraică ne-a răspuns la întrebarea noastră vaaai o să ne ajungă timpu’ să traducem etc. cu ăhăăă, nu timpul o să fie problema. ez in ce nu ştiţi în primele 30 de minute, probabil nu veţi şti nici în următoarele 60. ce optimistă! :O
    (da’ ebraica e abia miercuri pe tapet.)

    acu’ nu ştiu dacă s-o iubeşti sau s-o urăşti pe antrenoare. sînt în dilemă. m-ar enerva şi m-ar motiva simultan, alei! dar!!! poţi să-i spui că ai scris pe blog, ce vină ai tu că ea nu-l citeşte?!?! tot tu, şi bolnăvioară, trebuie să te gîndeşti la toate??? :O

    eu sper că şi Căselu’, dacă doarme mult şi bea multă apă şi primeşte amorul meu necondiţionat, se face bine iac-aşa. da’ totuşi o să merem mîine. orcum de cînd „o avem” n-am dus-o niciodată, purici are cu siguranţă (cîţiva) şi cu şi mai mare siguranţă viermişeori. şi nu m-ar deranja să-i tundă mizeria din coadă, că la mine nu stă. 🙂
    (aim ei bici!)

    (vai da’ ce puţin am scriiiis! da’ să ştii căci m-am apucat de învăţat!)

    • doarleguma zice:

      Păi antrenoarei i-am spus că mă duc azi, că-s venită din delegaţii. Şi-i obişnuită să-i trimit mesaj dacă nu mă duc. 😀 Da’ ai dreptate, ar trebui să-nveţe româna şi să-mi citească blogul, păi ce?!

      Gata, te las să-nveţi şi să drăgăleşti mâţa.

Lasă un răspuns

