Ce grea este viaţa…

Mi s-a pus pata acum vreo două săptămâni că eu vreau să mănânc dulceaţă de portocale. Aşa, ca la frühstück, dar nu la micul dejun ci când am chef. Aşa că, mi-am zis eu, la DM! la DM voi găsi eu dulceaţă de portocale bio şi scumpă cât nu face şi pe care scrie în germană (nu că mi-ar fi musai să scrie în germană, dar sufăr de-o mică alergie la franceză şi dulceţuri din astea exotice slabe şanse să găseşti în alte limbi prin Europa centrală). Că am văzut acum vreo câteva luni o duceaţă de lămâi şi m-am gândit s-o cumpăr că dup-aia o să-mi pară rău că n-am cumpărat-o să văd şi eu cum e. Da’ apoi m-am gândit să nu fiu copil şi să mă abţin că oricum n-ar trebui să mănânc dulceaţă că mierea e mai sănătoasă şi dacă chiar vreau dulceaţă îmi face maică-mea din fructe prietene de familie şi fără euri conservatoare. Încă nu-mi pare rău, dar sentimentul creşte-n mine şi presimt că-ntr-o lună sau două s-ar putea să-mi. Sau poate-mi cumpăr din Franţa. Că teoretic ar trebui să ajung în vară prin Italia dar cine ştie plus nu lăsa pe vara ce poţi face iarna, nu?

 

Chiar, cum o fi să te fi născut într-o ţară din asta în care bunicii tăi ai portocali şi măslini în livadă în loc de meri şi pruni (sau poate au şi de-astea, nu ştiu, n-am studiat flora mediteraneană îndeaproape)? Să pună maică-ta dulceaţă de portocale sau lămâi sau smochine sau mai ştiu eu ce. Să te duci în livadă, să iei nişte portocale din pom şi să le mănănci acolo. Sau poate de sub pom. Oare portocalele mai îs bune după ce cad din pom? Şi nu se supără bunică-ta dacă laşi cojile împrăştiate prin grădină? Parcă-i mai bine cu merele – cotoarele-s totuşi mai mici. 

 

Revenind, n-am găsit dulceaţă de portocale la DM. Nu mi-a venit să cred, dar ăsta e adevărul. Cum se poate aşa ceva?! Mi-am acceptat înfrângerea şi în dupămasa asta am încercat o abordare diferită şi m-am dus la Tesco. A trebuit să mă binoculez mult şi bine pân-am găsit dulceaţa, dar victorie! pe jumătate că era franţuzească. Da’ na, ce să fac. Şi-am luat o duceaţă de portocale şi una de smochine. Ca să mănânc cu pâine şi cu unt normal, ce altceva?! Noroc c-am luat şi de smochine că aia de portocale e amăruie. Snobii naibii franzujii ăştia, nu puteau ei să se abţină şi să facă o dulceaţă normală de ptitdejune (parcă aşa scria Vio)! Măcar aia de smochine e dulce.

 

De unde rezultă că am mâncat prea multă pâine cu unt şi cu dulceaţă în seara asta. Of, of, şi eu care trebuie să încap într-un costum de schi nu prea larg săptămâna viitoare!

 

În altă ordine de idei, m-am uitat în seara asta la câteva episoade din Dexter – unele în care apare şi acela din Rome ca să-mi clătesc şi eu oarecum ochii. Că m-am gândit să văd şi eu care-i faza cu Dexter, dar nu aşa, pe sec, că nu părea suficient de interesant. Frate, ce enervant e serialul ăla! Şi ce tras de păr! Şi ce mă calcă pe nervi soră-sa că tot înjură atâta! Oare şi eu îs la fel de enervantă? Poate ăsta e impulsul de care am nevoie să mă las de înjurat şi să redevin o doamnă care eram eu şi pe vremea când eram o domnişoară tânără şi nevinovată.

 

Iar despre d. de p. ce ar trebui să fac ar fi să mă duc prin sate în Croaţia sau Slovenia nu mai ştiu unde am citi pe un blog sau am auzit de la cineva că au oprit într-un sat la o cramă minusculă să cumpere vin şi au primit şi bon fiscal care s-au şocat în calitatea lor de români dar eu nu vreau o cramă ci un loc cu d. de p. ( duceaţă de portocale, să nu ne gândim la prostii) de casă ca să cumpăr şi să mă dau jmecheră că ce-am cumpărat eu aşa naturel. Numai că pentru asta aş avea nevoie de cineva care să conducă fiindcă mie nu-mi place să conduc. Şi nu pot să mă duc cu autobuzul, clar, că nu vorbesc slava şi nici nu opreşte măgăoaia pe unde-mi strălucesc mie ochii. Ceea ce mă face să realizez că n-am mai fost demult într-o relaţie să am şi eu pe cine abuza, e aşa de bine să ai pe cine abuza!, să spui dar faci asta te rog pentru mine te rooog da’ de ce mi-ai adus cioco din asta nu ştii că mie nu-mi place cioco din asta da’ de ce nu vrei să porţi cravata aia roz cu dungi lila nu mă iubeşti? dacă m-ai iubi ai purta-o şi azi toată ziua m-am gândit c-o să-mi cumperi prăji şi ai venit acasă fără prăji cum poţi face aşa ceva eu care toată ziua am aşteptat să-mi aduci prăji.

 

Am scris ca autorii ăia moderni pe care nu pot să-i citesc că nu-nţeleg nimic? Pe mine mă-nţeleg totuşi că-mi pot citi gândurile.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Ce grea este viaţa…

  1. povestivieneze zice:

    voiam sa iti zic altceva, dar m-ai provocat: in Bosnia – Bosnia, da? as in fundu lumi, godforsakenplace, locu ala mult bombardat, 46% somaj, etc. alte chestii din astea incredibile – ei bine, si mai incredibil doamnelor si domnilor, oriunde am oprit sa luam te miri ce am primit… (tobe de suspans va rog!)… ei bine, da! bon fiscal!!! fraticaaaaaaaa, in mijlocu lu nicaieri aia dau bon fiscal! pentru o apa la 0,5, un pachet de servetele, you name it! ei dau bon! si in Serbia la fel si in Croatia si Muntenegru la fel. ciudati oameni, serios :D!

    • doarleguma zice:

      Da, tu, ex-iugoslavii ăștia sunt niște penibili. Păi ce balcanism e ăla cu bon fiscal?! Noroc că ținem noi, românii, steagul sus! Of, vai de noi 😦

      ________________________________

  2. vio zice:

    dacă aud că şi turcii te scaldă în bonuri fiscale, e fuarte nasol!

    ptidejeune, dacă tot întrebi 🙂

    d. de p. ce ar fi însemnat la modu’ „să ne gîndim la prostii”?

    fuarte tare ai scris, ca autorii moderni, da’ am putut citi ş-am înţeles pînă la capăt crecă că pentru căci şi eu sînt o autuare modernă, ole!

    nu mi-am pus niceodată problema/întrebarea cum o fi să ai portocale-n spatele casei şi să fugă bunică-ta cu mestecău’ după tine mă Ghiorghiţî da nu ţe-a zs bunica că să nu arunci cojele căci 1 avem compost 2 vreiam să fac o prăji şi-m trebia coji de porto!!! :O

    adevăru’ e că da, e avantajeoz să aibi un şofer la casa omului… în altă ordine de idei, ce vă plimbaţi, buey! io n-am pus picioru’ nicăirea în Balcani! OMG nu ştiu dacă mă mai pot uita în oglindă! (bine, .ro şi .bg se esclude!)

    • doarleguma zice:

      Tu, Vio, deci eu mă abţin să-ţi răspund la comentarii ca să poţi învăţa şi degeaba? 😀

      Nu ştiu ce-ar fi putut însemna d. de p. dacă ne gândeam la prostii că eu nu mă gândesc niciodată 😛 dar după dizertaţia despre 4 şi 5 litere am ţinut să precizez că p.-ul ăsta era cu mai multe.

      Nici eu nu m-am plimbat exagerat prin Balcani (poveştivieneze e mult mai cultă), dar fiind in vestul ţării Serbia e o opţiune naturală. Plus că Mediterana e cam la aceeaşi depărtare ca Neagra.

      Recomand călduros Muntenegru care-mi place mai mult ca şi puţinul văzut din Croaţia că are păduri adevărate, nu peisaj arido-deprimant. Şi e mai ieftin, dar turistic vorbind mai low life (adică cu construcţii haotice şi ceva mizerie) decât Croaţia.

      • vio zice:

        vai da’ ce te-a mai apţii! 😛

        voi steţ norocoş în Vest, aţi fost şi la unguri, ce mai, îm rod unghiile de invidie!!!

        m-oi duce ş eo la Yugo:). Albania ai servit? am auzit că e acu’ super fierbinte, încă nu sînt hoarde de turişti ecetera. o fo o fostă colegă de munci ş-o fo ecstaziată.

        eu revin la buala cu Malta. 🙂 (nu e balcanică, dar ar fi putut fi!)

        • doarleguma zice:

          Deci te rog frumos, m-am abţinut ca o eroină pân-am văzut că degeaba, da?!

          N-am fost, dar doresc să bag o incursiune (Tirana şi mai ceva, mă documentez când va fi cazul) când mă mai duc în Muntenegru. Şi eu am auzit că-i foarte faină. Şi mai puţin aglomerată şi cu siguranţă nu mai scumpă ca MN.

          • vio zice:

            aim sorii, nu văd decît o singură eroină în peizaj şi aia-s eo :D:D 😛

            oare Tirana are ceva tiranic în ea? 🙂

            sincer mă derutează vag mai nou ţările care nu au EUR. crecă şi .ro e una din ţările care mă derutează.

            mai vin mai încolo. la nu ştiu care post n-am reuşit să mă abonez. nu-s prea bună prietenă cu wordpressu. uel. zbye. 🙂

  3. vio zice:

    fuarte tare, this is brand new information for me!!!! (am văzut că şi Kosovo). oa!

Lasă un răspuns

