Blog culinar

Nu văd de ce m-ar împiedica faptul că nu ştiu găti. N-am scrupule din astea de om cu bun simţ.

 

Am să scriu două reţete pe care le-am „gătit” ieri seară, respectiv azi după-masă. În primul rând trebuie să precizez că înainte de-a mă apuca de gătit am deschis o sticlă de vin alb, ca o doamnă ce sunt. În general sunt o doamnă care preferă vinul roşu, dar nu pot lăsa nici vinul alb să mi se strice pe cap, nu? Dacă tot l-am cărat din România. În acest caz vorbim despre Fetească regală de Recaş. Foarte faină – asta beau şi acum (în cazul în care asta pare o postare alcoolizată, să ştim de ce).

 

După ce am deschis sticla cu vin, am tăiat o ceapă roşie, un ardei galben şi nişte ridichi după cum m-am priceput (n-am talente la tăiat. Când mai văd emisiuni culinare cu oameni care chopăie parcă mă uit la un film cu ninja). După care m-am odihnit cu un pahar de vin în mână. După ce s-a golit paharul am continuat cu făurirea salatei – am mai adăugat castraveţi, roşii, ulei de măsline (da, extravirgin şi presat la rece – sunt atât de haute cuisine! Aşa se scrie?! că mi-i lene să gugălesc), oţet balsamic de Modena (continuu să fiu alta cucina, eh?!) şi… brânză telemea (varianta de aici, căreia ei îi spun brânză balcanică). Şi-am mâncat cu furculiţa.

 

Dup-aia, problema e că cumpărasem nişte pâine ca să am pentru a doua zi (mă gândeam eu, pentru a doua reţetă + pâine cu unt şi cu dulceaţă) şi-mi tot făcea cu ochiul s-o gust. Că am luat-o, ca de obice, la oha. Că dacă nu-nţeleg aborigena normal că ştiu ce fel de pâine cumpăr. Şi – ăsta a fost un şoc aproape la fel de mare ca pufuleţii dulci – pâinea era cu jumări. Doamne feri, cine a mai auzit de pâine cu jumări?! Aşa c-am executat  vreo două treimi din ea aseară (că nu erau jumări din alea grase şi scârboase) cu vin alb, dacă tot nu se punea problema s-o pot mânca cu unt şi cu dulceaţă a doua zi. Ştiu, sunt ţărancă, la porc merge vinul roşu. Dar dacă eu aveam sticla cu vin alb deschisă… 

 

Şi a doua zi am gătit gătit ceva ce merge aproape la fel de bine cu pâinea cu jumări ca untul cu dulceaţa: conservă de ton cu ceapă roşie. Şi cu ardei, dacă tot aveam. Şi toată luimea ştie că la peşte merge vinul alb, nu?

 

Sunt atât de rafinată! Plus o minunată bucătăreasă.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Blog culinar

  1. povestivieneze zice:

    stati asa, opriti filmul sa imi torn si io un pahar de vin, ca ce ma bucur ca ai zis cuvantul „vin” de la inceput.
    asa, bun. sa continuam.
    mdueci, io in Austria am o problema majora ca nu gasesc telemea. iar feta o chestie destul de scarboasa si scumpa ca aurul.
    paine cu jumari se gaseste si aici. si de fapt se gasesc jumari in sine, buneeeee. pe care acuma le manac eu intr-o reteta la fel de complexa ca a ta (da’ ce credeai, ca numai tu?): cartofi copti la microunda, cu branza in cap si jumari. si paharul cu vin de la inceputul filmului. ca mda, ma plangeam pe blog ca e scump cartofu’copt la piata de Craciun, asa ca mi-am facut acasa.
    si io tot vin alb am, nu ma intereseaza cu ce merge sau nu merge, e singurul pe care il avem in casa 😀
    si ca incheiere, tin sa te anunt ca ne uitam in familie, de fo doo nopti, inainte de culcare, la fix intre 3 si 5 episoade de Masa, ieri ne-am hihait grozav la ala cand o fura lupii pe Masa si vor frigiderul rascumparare, si de fapt ursul le cere un butoi cu miere ca sa o primeasca inapoi si sa ii scape de copchil 😀 😀

  2. povestivieneze zice:

    am comis-o. mi-am pus header la blog. unu’ blond cu ochi verzi, daca intelegi… 😀 😀 😀

  3. povestivieneze zice:

    ps: cre’ca ti-e clar ca ai creat un monstru, daaaaaaaaaaa? 😀

Lasă un răspuns

