Fat is not a body shape + Drop Dead Diva

Mă uitam ieri la nu ştiu ce serial stupid cu makeovers pe youtube şi la un moment dat apărea o fată grăsuţă (că era serial cu adolescente, nu cu oameni mari) care spunea că nu mai poate cu viaţa ei că o bully colegii la şcoală din cauza mărimii şi a formei corpului ei. Şi cumva sugera că grăsimea e o formă a corpului. În calitatea mea de grasă pot să spun sigur că nu e. Forma corpului meu e aceaşi care era şi pe vremea când nu eram grasă, doar că acum sunt grasă şi am nişte slănină inestetică.

 

Şi tot despre experienţa mea de grasă, acum câteva săptămâni am aflat de existenţa serialului Drop Dead Diva şi m-am uitat la el. Ştiu că e un serial vechi, dar eu încerc să le ignor (pe ele, serialele) că şi aşa pierd prea multă vreme pe net. Şi-n serialul ăsta e vorba despre o modeală care moare şi, fiindcă ţine neapărat să se întoarcă în viaţă, se întoarce în corpul unei grase (care ea fusese o modeală normală înaine, nu plus size). Şi, deci, fata asta trece de la mărimea 6 sau maximum 8 la mărimea 18 aproape fără să clipească (adică urlă de groază când se vede prima oară şi apoi face o mutră depresato-dezgustată mai căteva zile, dar atât). Nu îşi schimbă regimul alimentar (vezi Doamne, noul corp cere gogoşi, nu-i vina ei), nu face exerciţii fizice (vezi Doamne, acum e avocată, nu modeală, şi vine obosită de la lucru), nu face nimic. Acuma, na, ştiu că un serial nu e un model de respectare a realităţii şi a bunului simţ. Dar, totuşi!, să faci aşa o apologie a grăsimii… Bine, poate nu chiar o apologie, dar „corpul ăsta îşi doreşte gogoşi” şi „sunt obosită, am lucrat toată ziua”?! Mă leshi?! 

 

Eu am ajuns de la 8 – 10 la 12 -14 şi sunt superderanjată şi nici n-am fost niciodată modeală. Motivul pentru care mă enervează chestia asta la serial (nu e lipsa de realism, că ce-i asta în comparaţie cu faptul că modeala a moştenit inteligenţa şi cunoştinţele juridice ale avocatei, dar nu amintirile ei. Ca să vezi, nici nu ştiam că juridica e informaţie genetică!) e că parcă spune cumva că e ok să fii grasă, că uite ce deşteaptă eşti şi ce personalitate minunată ai (mai ales că-i altoită cu aia de modeală), şi-n plus nici n-ai cum slăbi că doar corpul tău cere cu tărie chestii nesănătoase, deci nu-ţi poţi schimba dieta. Plus că eşti superdeşteaptă şi ocupată, deci nu poţi face deloc exerciţii fizice. Nici măcar în weekend.

 

Păi dacă ajungi brusc de la o siluetă fără probleme la obezitate nu cred că eşti aşa de relaxată şi de dornică să-ţi găseşti scuze. Măcar câteva săptămâni tot încerci. Şi tot slăbeşti măcar o mărime, dacă nu mai mult. Că doar oamenii ajung foarte rar graşi pe baze fiziologice şi foarte des pe bază psihică. Fiindcă, să fim serioşi, şi „corpul” meu îmi cere cantităţi industriale de ciocolată, dar nu sunt dispusă să-l ascult până ajung să mă dublez. N-are decăt să-şi găsesească psihicul meu alte metode de distracţie că eu refuz să-i dau cioco până ajung la obezitate morbidă. 

 

Cred că ceea ce vreau să spun cu postarea asta e că mă enervează tendinţa (mai ales vestică) actuală de-a scuza şi justifica grăsimea excesivă. Adică, ok, poţi să fii leneş într-o oarecare măsură, dar mărimea 18 e prea mult (deşi, slavă Domnului, nu ştiu exact cât de mult)! Bun, nu-i bine să fii scheleată, dar nu-i bine nici să fii grasă. Faptul că femeia obişnuită e grasă nu înseamnă că e şi atrăgătoare. Serios, nu înseamnă.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Fat is not a body shape + Drop Dead Diva

  1. povestivieneze zice:

    na, fiecare cum ii place acuma, insa trebuie sa spun ca ma deranjeaza in ultima vreme apologia pe care inclusiv revistele de femei care pana acum promovau masura -1 (scheleata, vorba ta) o fac „rotunjimilor”. adica bai nene, asea, de la un numar la altul al hartoagei, zbang, nu mai promovam scheleatele, promovam grasutele. da’ normalitatea, unde e normalitatea?! adica intre aceste doua extreme exista si un normal care nu e promovat deloc. stii, femeia obisnuita cu un pic de burtica, un pic de ridulet, un pic de celulita. ca na, nu suntem toate modeale si nici mari sportive, eh? eu cu presa asta am ce am, grrrrrrrrrrrrrr

    • doarleguma zice:

      Nu ştiu cum e cu revistele că nu prea citesc decât când mai ajung pe acasă şi cred că-n RO nu e încă moda asta. Dar, da, e cam multă ipocrizie, vezi Doamne, câtă corectitudine politică şi cum se promovează modelele sănătoase (că oricum, alea puls size au probabil pe la 10-12 UK, nu 16-18 ca cele care cumpără revista). Şi le mai şi air brush-ează să nu li se vadă celulita şi semnele de întindere (sau cum le spune).

      Ce mă enervează cel mai mult sunt modele plus size care au pieptul plat (adică, na, fiind grase au man boobs). Păi până şi ele trebuie să se conformeze modelului scândură?!

      Ţin totuşi să precizez că la mine „scheleată” e o femeie căreia i se văd oasele la modul traumatizant (din alea cu eating disorder). Că altfel aş vrea şi eu să am mărimea 8 (6 cred c-ar fi totuşi prea puţin la înălţimea mea) şi să nu arăt aşa „sănătoasă” ca acum. 😀 Şi nu m-aş considera scheleată.

      • povestivieneze zice:

        pai si pt mine scheleata tot aia inseamna 😀 . ca din astea slabe de la natura am in familie, genu care halesc 10 sarmale la o masa si tot slabe sunt si la peste 60 de ani (mama. nu o putem banui de eating disorders la varsta ei, mai ales ca asa a fo toata viata, a mancat de-a rupt si a aratat beton mereu 😀 si n-are nici celulita nene)

        • doarleguma zice:

          Așa-i și mama mea. Și slabă și fără celulită – și fără regim sau sport (în afară de curățenie și umblat prin oraș 🙂 ). Of, de ce seamăn eu pe neamul lui tati?!

Lasă un răspuns

