Sandra Brown – varianta românească şi varianta germană

Citeam ieri ceva chestie scrisă de un englez căsătorit cu o româncă şi stabilit în România. Şi zicea acela că soţia lui citeşte romance magazines. Eu credeam că SB e cel mai simplu nivel la care poate ajunge o carte, dar a povestit englezul una din romances din revista neveste-sii şi mi-am dat seama că se poate şi mai rău.

 

Deci era ceva de genul ăsta: erau unul şi una care se iubeau sau ceva. În ciuda acestui fapt unul s-a căsătorit cu alta de gura familiei (personalitate puternică rău pe capul lui, clar). Şi una s-a căsătorit cu altul care o cam bătea (cum ajungi să te căsătoreşti cu aşa ceva şi să mai şi stai cu el, nu ştiu. Şi ea era plină de minte ca unul, clar). Altul a murit într-un accident de maşină (poate era şofer de-a dreptul, dar nu pot băga mâna-n foc – chiar nu mai ştiu ce-am citit ieri) şi dup-aia una şi cu unul s-au întâlnit din nou şi dup-aia nu mai ţin minte – a divorţat unul, poate. Sau s-au dus la vrăjitoare. Oricum, ceva deştept şi de mare rafinament.

 

Pfuai! Deci mi-a crăpat capul – se poate chiar aşa?!

 

Totuşi, n-am rămas aşa de uimită până acum că mi-am dat seama aseară că nu eram chiar aşa o fanciulla innocente şi c-am citit şi eu odată o chestie care m-a făcut să apreciez talentul Sandrei B. Şi anume, prin liceu sau cam aşa, am găsit o cărticică romance (nu mai ţin minte pe unde am găsit-o şi de ce – dar am impresia că era în satul în care-mi petreceam verile pe vremea aia) pe care, dacă tot am găsit-o, am şi citit-o. Şi era o traducere groaznică din germană (pe vremea aia nu exista gugăl translate, deci trebuie să găsim o altă explicaţie), dar şi aşa puteai să-ţi dai seama că era o carte total stupidă. Nu mai ştiu ce se întâmpla in ea (normal), dar ce m-a şocat (pe lângă faptul că nu avea cu adevărat o intrigă, sau n-am priceput eu la vremea aia ce-i împiedica pe cei doi să trăiască hepălievăaftăr împreună) era că, deşi foloseau prenumele când se adresau unul altuia şi deşi se culcaseră deja împreună, continuau să folosească persoana a doua plural. Adică, serios?! Chiar aşa fac nemţii in real life? O ard cu Sie şi după ce şi-o pun?! Nu ştiu dacă-i adevărat (of, şi-am lucrat pentru o firmă germană – aş fi avut ocazia să fac un sondaj printre colegii nemţi ca să aflu), dar dacă e – bieţii nemţi! – nu-i de mirare că nu stau prea bine în studii şi sondaje la capitolul pat.

 

Şi mai târziu aseară mi-am adus aminte că eu de fapt eram vag conştientă de existenţa unor asemenea reviste cu romance românesc – doar că aflasem de ele prin facultate (cred că tot în satul cu pricina) şi am uitat complet după aia. Mecanism de apărare al minţii, mă gândesc, că poveştile alea erau groaznic de depresive şi stupide. Şi cred că erau şi adevărate (sau ce-şi imaginau povestitoarele despre adevăr – că nu cred că le erau soţii vrăiţi – acuma totuşi!).

 

Nu înţeleg pasiunea oamenilor pentru a citi romance românesc. De ce ai vrea să te deprimi cu spume citind poveşti total aberante despre oameni deprimant de sub medie (bine, probabil că media pe acolo e, dar nu vreau să cred. E mult prea traumatizant). Păi aşa poţi sta la o cafea cu vecinele şi probabil o să auzi cam acelaşi fel de poveşti – poate cu o doză mai mică de imersiune a fantasticului în real. Dar, oricum, de ce ai vrea aşa fantastic deprimant şi stupid in real?! Nu mai bine citeşti nişte SB cu doi oameni care arată bine şi nu-s complicaţi şi de fapt nu au cine ştie ce probleme şi e cu hepiending (nu ştiu dacă romance-urile româneşti au happy ending, dar probabil nu la cât de prăpăstioase sunt)?!

 

Concluzia e că SB e o scriitoare bună. Nu credeam c-o să ajung vreodată la concluzia asta. Sau că o să mă gândesc vreodată la SB.

 

Eh, ce tristă este viaţa! Şi ce postare stupidă am scris!

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

