Vai, ce intelectuală sunt!

(Bine, scriu sunt că aşa a devenit moda când eram printr-a şasea, dar se citeşte sînt).

 

Azi, după lucru, m-am dus la o librărie cu cărţi în limbi străine, şi anume mai ales în engleză, şi direct la subsol, la cărţile la mâna a doua. Bineînţeles că n-am găsit ce căutam, că de ce-aş găsi. Nu că ar fi super ieftine cărţile la mâna a doua – 6 euri nu mi se pare puţin, dar oricum e mai puţin decât 10. Problema mea e că nu pot scăpa de sentimentul că în Ukappa cărţile second hand sunt mai ieftine de atât. Deşi n-am de unde să ştiu, că n-am fost niciodată în Ukappa. Încă.

 

Aşa. Şi atunci m-am întors la parter la cărţile noi. Am trecut repede peste Terry Pratchett (totuşi, nu, nu de asta sunt intelectuală. Se poate şi mai jenant) – după cum spuneam ieri, mi-am luat „Lords and Ladies” şi în cuvânt înainte scrie că primele cărţi din serie sunt „Equal Rites” şi „Wyrd Sisters” (şi dup-aia şi „Witches Abroad”, dar pe aia o am) şi am vrut să mi le iau. Adică trebuie să am seria completă, nu?! Eh, oricum, nu le-am găsit nici la prima, nici la a doua mână.

 

Apoi am trecut la chestii mai serioase şi am căutat „Brave New World” (cu ghilimele! Sunt extaziată! Am găsit ghilimelele!) a lui Huxley şi-aş fi căutat şi Lord of the Flies, dar nu-mi aminteam nicicum autorul (nu, nici asta nu-i partea intelectuală). Am găsit Brave New World şi am trecut la Muriel Spark că am citit eu de curând pe un blog că scrie bine şi-am zis să nu mor proastă.

 

Şi aici vine partea profund intelectuală: cum mă uitam eu la cărţi de Muriel Spark (şi la preţurile lor – să nu uităm de zgârcenie) mi-am zis aşa: „Păi cum?! Şi cărţile mai subţiri şi cele mai groase tot la 12 euri?” Da, tristul adevăr este că judec cărţile la kilogram. De parcă n-aş şti că nu hârtia contribuie cel mal mult la formarea preţului cărţilor. 

 

Până la urmă am decis să-mi iau cartea care-mi face cel mai mult cu ochiul, indiferent de preţ. Că bineînţeles că nu m-am documentat înainte pe interneţi să văd ce-a scris și ce cărţi sunt considerate cele mai bune. Şi nici nu mai ţin minte despre ce carte era recenzia citită pe net. Şi mi-am luat „Robinson”. Şi după aia am văzut că era 10 euri, nu 12! Şi nici nu era dintre cărţile subţiri. Zgârcenia mea a fost fericită, dar vai! ce fiinţă umană jalnică sunt eu!

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Vai, ce intelectuală sunt!

  1. blo zice:

    :)) si eu imi iau cartile tot cam asa, la kilogram. doar ca eu le gasesc ceva mai ieftin la second hand.
    pe vremea cand stateam in Ro, mergeam la anticariatul de langa sala Dalles. aveau acolo di tati 🙂
    cand aveam drum prin berceni ma opream in statie la tramvai la sura mare. si acolo erau foarte foarte multe carti bune la preturi foarte mici.
    in alta ordine de idei: aseara am gasit pe youtube a brave new world filmul, si-s sigura ca am vazut si cartea audio. mie personal nu mi-a prea placut. mi s-a parut mult prea lunga si dezlanata. ca si cum ar fi fost scrisa la kilogram. parerea mea

    • doarleguma zice:

      Și eu merg la anticariat de câte ori ajung acasă. 🙂 De obicei nu scap fără o plasă cu cărți.

    • doarleguma zice:

      Nu știu dacă o să-mi placă A Brave New World, dar trebuie citită, nu? Și, din ce-am auzit despre ea, conține idei interesante chiar dacă e mai dezlânată. 🙂

      • blo zice:

        dap. pe acelasi principiu l-am citit pe Dostoievsky 😀 care nu-mi place, nu mi-a placut, si ma indoiesc ca-mi va placea vreodata.

        • doarleguma zice:

          Mie-mi place Dostoievski, deci poate am șanse să-mi placă și A Brave New World, zici? 🙂

          Eu literatură franceză am citit într-o oarecare măsură așa – ca să nu mor proastă. Aș putea face un blog numai cu ce tare mă enervează literatura franceză! :))

Lasă un răspuns

