Albă ca zăpada și Werther

M-am uitat ieri la cele două filme noi cu Albă ca Zăpada (să mă culturalizez; da’ n-am înțeles de ce-au apărut două de-o dată) și-n primul la care m-am uitat (ăla care era comedie) Albă ca Zăpada era îmbrăcată la nuntă în bine cunoscuta rochie cu albastru și galben. Lucru care m-a dus cu gândul la Werther. Oare frații Grimm erau fani Goethe? Sau ei n-au avut așa preferințe detaliate despre costumația Albei ca Zăpada  și de fapt desenatorul Disney a fost fan Goethe? Oricum, era hidoasă rău în primul desen; nu știu ce s-au gândit cei de la Disney, dar n-ai fi vrut să te întâlnești cu ea noaptea pe stradă.

Dar oare faptul că avea ochii negri era tot cu trimitere la Goethe? Sau Goethe era, de fapt, fan Albă ca Zăpada (basmul german, nu versiunea fraților Grimm) și s-a inspirat din coloritul basmului pentru Suferințele tânărului Werther? Asta e ceva ce poate istoricii literari ai viitorimii vor elucida.

Și-n al doilea film, cel cu vânătorul, n-am înțeles privirea de la sfârșit a Albei ca Zăpada. Adică ce-a vrut să spună poetul? Că avea aceeași privire bleagă (inițial am vrut să scriu de mulă, dar nu știu cât de regionalism e mulă așa că poate mai bine nu-l folosesc în caz că nu-l mai știe nimeni din afara satului bunicilor mei) ca-n tot filmul, aceeași privire cu care s-a uitat și la trol, de exemplu. Așa că, cum s-a terminat filmul?! Și, zic eu, acum că nu mai trebuia să fie pură și toate alea, ar fi putut să se dea în bărci cu vânătorul. Că dacă i-ar fi făcut baie, ar fi arătat foarte bine. Părerea mea (deși, în rest, bănuiesc că era actor la fel de bun ca și ea).

Că tot vroiam ieri să fac comparații literare. Iaca!

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

